Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Funderar på att spårklippa tanten i vinter,klarar hon sig utan täcken med hel hals om man klipper nån slags spårklippning typ halva...
Svar
7
· Visningar
1 476
Senast: Rumpnissen
·
Foder & Strö Kan en häst vara allergisk mot hösilage/ensilage? Ägaren till hästen jag är fodervärd på säger att hästen inte TÅL hösilage och...
Svar
9
· Visningar
4 760
Senast: Camigween
·
S
Hästvård Jag har en liten fråga. Min häst hänger lite ifrån knäna. Kan man göra ngt åt dteta? Tänkte på skoning eller ngt liknande? PÅverkar...
2
Svar
23
· Visningar
4 672
Senast: mackan
·
S
Hästvård Jag har kämpat länge med min häst nu. Hästen är väldigt sned och har så varit så länge jag haft den (flera år). Visst alla hästar är...
Svar
9
· Visningar
1 577
Senast: Desert_Wind
·
I
Hästvård Hur många liter ska det komma ifrån en vattenkopp på 1 minut?
Svar
2
· Visningar
715
P
Hästvård En häst kan ju gå omkull i hagen eller rulla fast i boxen, och i värsta fall få bäcken-problematik; spricka, si-leden osv... Och så kan...
Svar
10
· Visningar
1 314
Senast: persika
·
J
Hästvård Tänkte höra om det är fler än jag som har en häst som avskyr när det regnar? Mitt arabsto blir alldeles till sig när man ska hämta...
2
Svar
22
· Visningar
2 664
Senast: Jardina
·
I
Hästvård Hej, mitt Islands sto Hekla har foderinpackningar och jag har upptäckt det själv, ingen veterinär har vart och tittat på henne men...
Svar
3
· Visningar
3 290
Senast: TantEster
·
C
Hästvård Jag tänkte bara höra mig för vad ni skulle tipsa om: Om man har kallstall. oklippta hästar. och de har tillgång till grovfoder...
Svar
3
· Visningar
916
Senast: Jenny1
·
T
Foder & Strö Sitter och räknar lite foderstater och funderar på balansen som anges på Hippocampus. Skall denna vara 100% för "optimal" foderstat?
Svar
1
· Visningar
1 204
Senast: Korven
·
B
Foder & Strö Är det någon som har erfarenheter av Pre Alpin Wiesencobs? Tänkte eventuellt ge lite tillskott med sådant i vinter, bara för att...
Svar
2
· Visningar
994
Senast: HelenaHandberg
·
M
Foder & Strö Äldre bukig nsv, motioneras ca 3 ggr i veckan bestående av skogspromenader. Under ett dygn får hon ca 10 kg hösilage, 3-4 dl betfor och...
Svar
8
· Visningar
795
Senast: Trani
·
M
Hästvård Min allra första tråd här handlar tyvärr om tråkigheter. Jag hoppas kunna få lite idéer och allmänt pepp från er Bukare. Min...
Svar
4
· Visningar
2 689
Senast: TantEster
·
Hästvård Hejsan! Har en något pinsam fråga som jag hoppades att någon kunde hjälpa mig med. När man säger att att en häst fått en tryck...
Svar
3
· Visningar
2 756
Senast: Sandra_99
·
Hästvård Honey har fått lite gallor på benen sen jag ställde av henne för drygt en månad sen, se sitter vid/kring/framför böjsenan (hm tror jag)...
Svar
11
· Visningar
1 229
Senast: Liten
·
Foder & Strö Jag behöver hjälp med att hitta rätt till min häst! Så här är det, just nu går han på BARA hö och mineraler, alltså inget kraftfoder...
Svar
19
· Visningar
1 282
Senast: Boerperd
·
Hästvård Ja är jätte dålig på vaccination på hästar. Jag har en häst här hemma som ska få sin årliga vaccination nu i november, men hur länge kan...
Svar
2
· Visningar
577
Hästvård Ja som rubriken säger. Skulle vilja se bilder på hur era eksem(islands)hästar har klarat sommaren. Skriv gärna också lite om hur...
Svar
11
· Visningar
1 701
Senast: Norrberge
·
M
Hästvård Är det någon som opererat en avsprängingsfraktur på kotsenbenet? Det kan bli aktuellt för vår häst men det är tydligen en svår...
Svar
11
· Visningar
2 771
Senast: lillazoogin
·
Hästvård Tävling nu på lördag, och hästen går och rullar sig varje dag. Frågan är om jag kan bada honom nu, eller om det är för kallt? Just nu...
Svar
18
· Visningar
1 394
Senast: Shaklima
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka