Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård Min foderponny blev skodd förstagången sedan hon kommit till mig i Torsdags. När hovslagaren är klar säger han att hon har "Platta...
Svar
2
· Visningar
696
Senast: hendelpendel
·
I
Hästvård När jag ska lägga på täcket och knäppa bogspännena så vill min häst bara bitas det verkar som om hon bara larvar hur kan jag...
Svar
17
· Visningar
1 561
Senast: Snyggve
·
Hästvård Låter ni hästen stå tills hela svullnaden gått ner, eller promenerar ni er häst om den fått en smäll på benent och det är svullet? Har...
Svar
4
· Visningar
1 031
Senast: Leteng
·
Foder & Strö Är det sant att hel havre sväller i magen på hästar? Måste man alltså blötlägga hel havre?
Svar
5
· Visningar
1 148
Senast: Mynta2
·
M
Hästvård Hej har en lite konstig fråga: Som rubriken lyder, Kan hästar dreggla som hundar när dom ska få mat?:confused: Min kompis har en vbl...
Svar
7
· Visningar
1 478
Senast: xandoor
·
Hästvård Jag har sökt i ovanstående tråd men inte hittat ! Vilken jäst ger ni till era hästar ? Är det vanlig bakjäst ?" kronjäst ? Hur många...
Svar
1
· Visningar
656
Senast: Hambo
·
L
Foder & Strö Ni som har b-ponnier. Gärna såna som har lätt att gå upp i vikt. Vad har ni för foderstat till era? Samma sak gällande lättfödda tex...
Svar
16
· Visningar
1 132
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Jo, nu vill jag inte låta som någon som är utseéndefixerad men min ponny (se visningsbild <---) hade en lång och vacker man innan men...
Svar
11
· Visningar
1 390
Senast: __Stilett__
·
Hästvård I morgon kommer hovis och ska sko min häst och jag funderar på om det är idé att börja sko på med snösulor och extra broddhål i morgon...
2
Svar
30
· Visningar
2 086
Senast: MonsterMy
·
B
Foder & Strö värdena på detta hösilaget? TS: 73% Smältbart råprotein: 64 g/kg foder Energi, foder: 8.5 MJ/kg foder Kalcium: 3.3 g/kg foder...
Svar
6
· Visningar
808
Senast: hillevie
·
Hästvård Min älskade vän Tigern, som jag har skrivit om innan och som jag då bestämde mig för att låna ut på foder ist för att ta bort.. Nu vill...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 051
Senast: ann80
·
E
Foder & Strö Undrar om det är någon som gett någon typ av ört för att reglera hormonbalansen till sitt sto? Isf finns det några...
Svar
4
· Visningar
840
Senast: Boj
·
Foder & Strö Finns det egetligen ngn anledning att ge ex Krafft/ fibergi/ salsa etc om hästen fungerar bra på helt vanlig havre/korn och betfor med...
2
Svar
22
· Visningar
2 271
Senast: Lella
·
Hästvård Jag fick höra att den sågen som jag har köpt på ska lägga ner. Nu finns det en stor såg inte långt härifrån men de sågar många sorters...
Svar
10
· Visningar
2 531
Senast: Lella
·
Foder & Strö Vad räknar jag mineralbehovet på? Räknar jag på hästens behov eller räknar jag på det hästen verkligen äter? Nästa fråga är inom vilka...
Svar
10
· Visningar
1 303
Hästvård Jag har alltid haft min häst helklippt när vintern kommer. Dels pga av att han svettas något enormt när han rids, och dels för att han...
Svar
1
· Visningar
677
Senast: Pad
·
Foder & Strö Vilket behov ska man egenligen räkna på när man har unghäst 6 månader som DIAR fortfarande? Är det samma behov för en annan unghäst i...
Svar
17
· Visningar
1 020
Senast: Lillsillen
·
L
Foder & Strö Hej! Kan slå vad om att det finns massor av trådar om detta o att jag bara inte hittar ngn bra! Behöver veta hur man går tillväga...
Svar
10
· Visningar
1 292
Senast: Lantlolla
·
B
Hästvård Mitt sto har aldrig varit halt eller haft någon symtom på ömhet men trots det har hon små (kanske två centimeter i diameter) HÅRDA...
Svar
5
· Visningar
1 733
Senast: Teckla
·
O
Hästvård Jag har en 8 årig fux ponny som nu har börjat klia sig förfärligt, i man och svans. Vilket innebär att svansen ser ut som en dörrmatta...
Svar
8
· Visningar
1 006
Senast: kamomillo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka