Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Min häst har ju bronkit och hon har stått i ett vanligt stall, men bara ätit hösilage och det har funkat bra. Nu har vi tyvärr fått...
2
Svar
20
· Visningar
1 820
Senast: Korven
·
A
Foder & Strö Någon som vet om det är farligt med morötter som varit frusna? Hämtade två säckar idag och de hade legat ute och var genomfrusna...
Svar
9
· Visningar
5 063
W
Foder & Strö Som inte behöver blötläggas?
Svar
8
· Visningar
993
Senast: Antiqua
·
F
Hästvård Tänkte höra med er. Om någon har något bra tips på något medel till en hostande shettis..Som har en tendens till astma. Alg börje?? Nää...
Svar
13
· Visningar
6 999
Hästvård Har en häst som har artros i ett framben och snubblar. I går skulle hovslagaren sko henne så hon skulle snubbla mindre. Först verkade...
2
Svar
21
· Visningar
4 084
Senast: aglaonema
·
Hästvård Kastrerade min åring förra fredagen hemma stående: och han blev jättesvullen dagen efter, först vid pungen och sedan fram mot skapet...
Svar
1
· Visningar
1 081
Senast: TantEster
·
Hästvård Det måste väl finnas ett namn för att kunna stå och sova, som hästar gör? Vad kallas mekanismen som gör att de kan stå utan att trilla...
Svar
11
· Visningar
3 380
Senast: Equus
·
Hästvård Varmblodsvalacken var hängig idag, trodde först att han fått kolik men konstaterade rätt snabbt att det tycks vara muskulärt (hoppas iaf...
2
Svar
35
· Visningar
6 070
Senast: Jamtland
·
Hästvård min häst har nu stått i nästan två månader pga problem med ett framben. hon får gå i hagen. problemet är att hon är 16 år och har...
Svar
3
· Visningar
774
Senast: älgen
·
B
Hästvård Hej Vill bara fråga vad en sån här nacke kan bero på? Var och kollade på denna häst men har aldrig förut sett något sådant. Är...
2
Svar
22
· Visningar
5 134
Senast: sofiaspel
·
Foder & Strö har en j*vulskt sur häst i stallet. Alltså uppenbarligen har jag ett hösilage med massa energi och lite protein. Ponnyn som fått...
Svar
4
· Visningar
888
P
Hästvård Har precis fått reda på att det förmodligen är e.coli-bakterier i vattnet som ges till hästarna på nya stallet. Jag har alltid fått lära...
Svar
9
· Visningar
4 983
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Ska nu snart börja med fritillgång och undrar på hur jag ska lösa "höhäcken". Och tänkte om ni kunde berätta vad ni använder? Och...
Svar
1
· Visningar
759
Senast: ameo
·
Foder & Strö Jag har inte hittat några svenska analyser på Spillers Cool mix, utan bara den analysen på deras hemsida. Där står det att Protein (%)...
Svar
2
· Visningar
842
Senast: cactuspower
·
Foder & Strö Vad finns det för program och vad tycker ni är bra/dåligt med dem? Behöver inte vara gratisprogram...
Svar
10
· Visningar
1 282
Senast: Boerperd
·
C
Hästvård Undrar bara om någon här har erfarenheter av att behandla hästar med magneter och som skulle vilja dela med sig av sina erfarenheter...
Svar
18
· Visningar
3 441
Senast: LinnK
·
K
Hästvård Blir hästarna piggare när de är klippta?
2
Svar
23
· Visningar
3 872
Senast: Egonson
·
Hästvård Jag behöver lite råd... Jag har en 12-årig känslig liten dam, som sedan mars i år har haft kolik tre ggr, varav senaste idag. Första...
Svar
9
· Visningar
2 715
Senast: TinyWiny
·
I
Hästvård en av mina hästar har ett svullet öga, först när jag såg henne på håll så trodde jag hon var sjuk för hon såg så hängig ut men när jag...
Svar
15
· Visningar
8 493
Senast: hillevie
·
Hästvård Ni som fått magsår konstaterat på era hästar (med gastroskopi) - hur har ni följt upp efter medicinering? Med ny mag-koll? Efter hur...
Svar
10
· Visningar
2 335
Senast: asahes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka