Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö För några år sedan var det ngn här på Buke som hade en egen hemsida om hur man räknade foderstat. Finns den kvar? Finns det ngn annan...
Svar
1
· Visningar
1 059
Senast: joh_anna
·
Foder & Strö Duger det att vi köper havre av en bonde vi känner väl, eller är det bäst att köpa från Krafft? - Vilken av de två sorterna ska man då köpa?
Svar
4
· Visningar
855
Hästvård Är det nödvändigt, eller ska man säga märker ni någon skillnad mot att inte ha det? Jag vill höra både positivt och negativt eller allt...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 537
Senast: rare
·
Foder & Strö :eek: Fått svaret på analysen som vår stallägare skickade in och ...hjälp. Om jag räknat rätt så har silaget en kvot på 10.5:eek...
Svar
4
· Visningar
897
Senast: ameo
·
B
Foder & Strö Då jag suger på det här med analyser och foderstater så hoppas jag att ni kan hjälpa mig lite nu. Analysen kom idag och jag såg ut så...
Svar
5
· Visningar
893
Senast: clover
·
Hästvård Kort fråga: Vid vilken stalltemperatur tycker ni det är lämpligt att ha på termotäcke på natten på jaktklippt (hals, bringa, mage och...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 056
Senast: biffen
·
C
Foder & Strö nu ger jag snart upp! Har surfat runt här på forumet och sökt och sökt efter hjälp med foderstatsuträkning. Har hittat lite smått så...
Svar
5
· Visningar
820
Senast: clover
·
T
Hästvård det här känns inte normalt längre, min häst tappar skor onormalt ofta:( dom senaste månaderna har skor tappats regelbundet...
Svar
15
· Visningar
915
Senast: lobell
·
Hästvård Min sambo köpte ett 12-årigt halvblodssto i somras. När vi var och tittade på henne påstod säljaren att hon var nyskodd, men jag...
Svar
1
· Visningar
923
H
Hästvård Vill bara höra. Våran kuse visade 0 på träckprov och han ska inte avmaskas. De andra hästarna i stallet ska avmaskas. De går redan i...
Svar
1
· Visningar
611
Senast: Lyckan i Halland
·
S
Hästvård Hej, Min shettis kliar sig och tappar hår. Huden ser bra ut, bara med mycket flaga. Ingen bultar, sår, rodnad eller något. Det är...
Svar
12
· Visningar
1 867
Senast: Sammy
·
M
Foder & Strö Hej. Hur är det med biotin? på förpackningarna står det hur länge man får ge, MEN, när kan man börja ge igen efter uppehållet? Har...
2
Svar
39
· Visningar
2 730
Hästvård I helgen fattades beslutet att flytta min medryttarhäst från lösdriften till ett stall i samma by. Jag tycker det var ett bra beslut...
Svar
4
· Visningar
1 020
Senast: stjarnfrugt
·
Foder & Strö :confused: Jag sitter här och funderar, har ett halvblod 18 år. Han smaskar i sig saltstenar som en galning. Min undring är, kanske...
Svar
3
· Visningar
704
Senast: gutenviks
·
Foder & Strö innan hästen fått alla vaccinations sprutor mot botulism eller måste "kuren" vara klar? vaccinerar alla ni som ger ensilage era hästar?
Svar
9
· Visningar
1 002
Senast: Tora
·
Hästvård Lillgrabben är strax 6 mån och har de senaste 2 dagarna inte visat något intresse för kraftfodret han får morgon o kväll. Han ser även...
Svar
15
· Visningar
1 279
Senast: Nafayette
·
L
Hästvård Är det någon som har provat den blåa eller oranga luftvägsblandningen (för hosta) från Rainbow Herbs???
Svar
1
· Visningar
610
Senast: regnskur
·
Hästvård Min ponny var nära att lägga sig ner i stallgången idag när jag sadlade! :eek: Blev såklart helt förskräckt och spände genast upp...
Svar
2
· Visningar
828
Senast: norpan
·
Hästvård Hej, har en fundering på hur lång tid ni tror att det tar för att få fart på en häst igen efter en ganska rejäl senskada, Hästen fick en...
Svar
7
· Visningar
2 204
Senast: Bialitt
·
H
Hästvård undrar vilka olika klippningar det finns? vilken är den bästa? skulle vara bra om någon ville visa bild på olika typer av...
Svar
7
· Visningar
1 229
Senast: C_J
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka