Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej Har sökt på ordet, men är så värdelös på sökning att jag inte hittar några inlägg om det. Har en häst som är extremt känslig i...
Svar
1
· Visningar
931
Senast: lundsbo
·
M
Hästvård Hej! Jag rider en C-ponny som har problem med kotledsinflammation. Jag har själv ingen direkt erfarenhet av problemet, men tycker ändå...
Svar
15
· Visningar
2 622
Senast: Majzan
·
J
Hästvård Besiktigade hästen idag som visade sig vara lätt halt. I rapporten står det att han anmärkt på punkterna 15, 16, 18, 19. Och i hans...
Svar
3
· Visningar
857
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Min häst började för ungefär 2 månader sedan äta sitt bajs. Från början åt hon nästan allt och det fanns nästan inget att mocka ut ur...
Svar
11
· Visningar
1 088
Senast: asahes
·
Ä
Hästvård När jag är ute och rider på nordis är unghästen kvar själv i hagen. Hon har mycket päls och går givetvis utan täcke, hon blir 2 i...
Svar
5
· Visningar
823
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Tjenixen! Sitter och skriver ett arbete inom kemin på högskolan om företaget AAK Karlshamn och kom in på produkter och klicka vidare av...
Svar
2
· Visningar
779
Senast: Kratus
·
F
Foder & Strö Vi har börjat fundera på att skaffa fri tillgång på hö till våra två hästar, en shettis och ett varmblod. Vi är lite osäkra. Lär sig...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 379
Senast: lovegullit
·
B
Foder & Strö Hej! Ni som ger era hästar som har problem med patellaupphakning B-vitaminer, vilken sort ger ni och hur mycket? Jag har fått rådet att...
Svar
11
· Visningar
9 671
Senast: Elektron
·
Foder & Strö Saknar fosfor i min foderstat...hur höjer jag det?
Svar
7
· Visningar
824
Senast: Korven
·
E
Hästvård (ang. Rubriken , menar såklart "Mirakelkur mot mugg" , inte mirakelkul .. lite för snabb på tangenterna ibland .. :) ) I det här...
2
Svar
35
· Visningar
8 285
Senast: anni0301
·
F
Foder & Strö Om min häst har ett för lågt kalciumvärde, hur höjer jag det? :bow:
Svar
3
· Visningar
724
Senast: mahlmt
·
Foder & Strö Har hört nånstans ifrån att fölet kan växa för snabbt och få senkontrakturer om man ger det diande stoet för proteinrikt foder, kan...
2
Svar
37
· Visningar
2 998
Senast: Askersund
·
M
Hästvård behöver bara skriva av mig lite....Har ett jättefint halvblodsto som jag har haft i två år. men under dessa två år så har hon haft tre...
2
Svar
21
· Visningar
1 876
Senast: mira
·
Foder & Strö Hej! Jag har en enkel undran..vad ger ni era 1åriga islandshästar, förutom hö/hösilage mm?
Svar
2
· Visningar
717
Senast: Boj
·
Hästvård Har flyttat till ett nytt stall. Det är 2 hästar. Temperaturen i stallet ligger runt 2-3 grader. Utetempen har legar några grader minus...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 252
Senast: Nafayette
·
F
Foder & Strö Ni som använder glucosamin på era äldre hästar, vad har ni fått för resultat? Jag har börjat ge min 25 åring och tycker mig märka att...
Svar
14
· Visningar
4 403
Senast: Mitra
·
A
Hästvård Hej alla Har en 22 årig welshponny som är glad pensionär. Han har en gammal skada och är utdömd men han lider inte av att bara vara...
Svar
5
· Visningar
1 063
Senast: anni0301
·
Hästvård Vet inte om jag lagt tråden rätt och moderator får isåfall flytta.. MEN.. Nu är det såhär att min pålle är ganska grisig i boxen...
2
Svar
20
· Visningar
6 494
Senast: schelin_j
·
T
Foder & Strö Jag har under alla år alltid köpt löspressat hö. I år rådde det stor höbrist där jag bor och vi fick endast tag i stora rundbalar några...
Svar
13
· Visningar
3 503
Senast: arabia
·
Foder & Strö Jag funderar på att byta till Ensilage/Hösilage när mitt höparti är slut (naturligtvis ska jag vänja in min häst först). Men hur...
Svar
5
· Visningar
923

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka