Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Å jag trodde att ett kallstall var ett stall där temperaturen var exakt som utetempen
Jag är rätt dålig på sånt här, det märks va?
Jag är enormt imponerad av er som står ut med att ha kallstall. Även om jag är medveten om att det är mkt bra för pållarna så skulle jag nog tyvärr inte stå ut med att ha det så, jag får fruktansvärt ont i mina leder av kyla och även om det går bra att klä på sig så tycker jag det är krångligt att sköta om pållarna när man är påbylsad som en michelingubbe. Det skall vara roligt att vara hästägare, och har man ont när man är med pållarna, då är det helt enkelt inte roligt längre
Tänkte på en sak, vi har kallstall med dörrar öppna och alltid samma temp ute som inne. Frysna vattenhinkar och allt där till. Brukar ngn av er ge tempat vatten? Jag brukar värma i tekokare, vi har dock en korsningsponny som alltid skakar när det är regn och snö. Man ser på henne att hon skjuter rygg så henne hållar vi varm och torr. Blir hon kall och blöt så spänner hon ryggen och man tycker att hon ser halt ut. Varmt täcke, massage och mkt stråfoder så klart. Att isolera stallet skulle aldrig falla mig in - även om det vora skönt för oss hästfolk.
Tänkte på en sak, vi har kallstall med dörrar öppna och alltid samma temp ute som inne. Frysna vattenhinkar och allt där till. Brukar ngn av er ge tempat vatten? Jag brukar värma i tekokare, vi har dock en korsningsponny som alltid skakar när det är regn och snö. Man ser på henne att hon skjuter rygg så henne hållar vi varm och torr. Blir hon kall och blöt så spänner hon ryggen och man tycker att hon ser halt ut. Varmt täcke, massage och mkt stråfoder så klart. Att isolera stallet skulle aldrig falla mig in - även om det vora skönt för oss hästfolk.
Jag har satt infravärme över stallgången. Och drömmer våta drömmar om ett uppvärmt skötselutrymme.
:
Ljummet vatten fryser fortare än kallt.