Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Nu är jag smått förvirrad. Min häst måste av hälsoskäl äta hö. Han är inackorderad i ett stort stall där jag har plats ute i ladan...
Svar
8
· Visningar
2 183
Senast: bettysmatte
·
S
Hästvård Hejsan! Jag måste bara "ventilera" lite. Är så orolig så jag inte kan sova eller göra nånting. Så tänkte höra lite om någon har varit...
Svar
11
· Visningar
1 211
Senast: Giganten
·
B
Foder & Strö Har haft en 3 åring sedan i somras, som inte riktigt är helt bra i magen. Hon har konstant varit lite lite lös i magen, och det är lite...
Svar
2
· Visningar
898
Senast: MiaMaria
·
S
Foder & Strö Är det någon som vet värdena på dangrönts lusern? Kan inte hitta det någon stans
Svar
4
· Visningar
1 402
M
Hästvård Hejsan! Sitter här och väntar på att veterinären ska komma ut, min häst har på nåt vis lyckats få sår på benen, vi tror han har sparkat...
Svar
3
· Visningar
704
Senast: C_J
·
Hästvård Jag har en 7-årig valack som jag köpte för 3 månader sen. Han är dåligt musklad på överlinjen och har svårt med galoppen ffa höger, och...
Svar
3
· Visningar
856
Senast: Diana
·
B
Hästvård jag har en shettis hemma på prov nu för ev köp. Han är helt underbar, MEN ibland när man är ute med honom så andas han så kraftigt. Det...
Svar
15
· Visningar
2 082
Senast: satanic
·
Foder & Strö I stallet där jag står finns det bara en hage för storhästarna och i den serveras fri tillgång på hösilage. Min häst har problem med...
Svar
2
· Visningar
794
Senast: Vita_N_6520
·
Hästvård Idag har jag varit med om det konstigaste,hästen helt rengående vid lunchtid,ser honom skritta i hagen under em,då jag var ute i...
Svar
17
· Visningar
2 531
J
Hästvård Hur ser den ut? Varför? När? Hur? Var? Jaaa, det va många frågor:p
Svar
2
· Visningar
891
Senast: JK+T
·
Hästvård Vad kan detta vara? Det är en ny häst som kommit till stallet. Han fick för någon vecka sedan mugg, trodde dem, men de blev lite...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
7 876
Q
Hästvård Ligger kanske fel... då får en snäll moderator flytta:) Har sökt liknade fråga.... men fick ingen bra sökning.... vet nån om det...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
13 473
Senast: Lyckan i Halland
·
Foder & Strö Hej! Det kanske finns en sådan här tråd redan, men jag prövar att göra en ny annars får ni hänvisa mig till en som redan finns. Jag...
Svar
11
· Visningar
1 860
Foder & Strö Måste bara höra här.. Öppnade just en säck. Dom här pelletserna var mycket större och luftigare än dom från i våras som jag köpte...
2
Svar
20
· Visningar
1 689
Senast: JK+T
·
J
Hästvård Hej! Min häst som är ett eng fullblod på 4 år blöder lite näsblod, fast bara ur ena "borren". I övrigt e han symtomfri, pigg o matglad...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 953
Senast: Blueberry
·
S
Hästvård Jag har tänkt på det här och undrar om det går att sluta med Biotin (det är bra för hovarna),... jag vet inte om det fins ngn sån här...
Svar
3
· Visningar
684
Senast: Smurrfan
·
P
Hästvård Min ponny hade fång för första gången i maj (ganska lindrigt och utan förändringar i hovarna). Hon stod i sjukhage i drygt två månader...
Svar
1
· Visningar
703
Senast: Leoni
·
Foder & Strö Min häst tar gärna rejäla tuggor jord (!) på vissa specifika ställen när vi är ute på ridtur / promenad. Uttorkade diken, andra...
2
Svar
23
· Visningar
2 447
Senast: Flaekja
·
Foder & Strö Hur lång hållbarhet har en minerblå säck? Hur mkt är det i en säck? (hur stor tunna krävs? räcker 46 L?)
Svar
3
· Visningar
833
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö småbalar med ensilage? ungefär vad brukar priset ligga på och vad brukar dom väga?! är det mellan 30-50 kg eller? är det dyrare med...
Svar
5
· Visningar
1 334
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg