Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har en äldre tävlingshäst som sedan sommaren haft problem med andningen till och från. Under press vid ridning så kan han "väsa" när han...
Svar
3
· Visningar
1 643
Senast: älgen
·
T
Hästvård Jahapp, och så har ponnyplutt gjort illa sig igen. Upp i sadeln, två steg frammåt, och så insåg jag att något var fel. Han gick liksom...
Svar
5
· Visningar
4 976
Senast: Try
·
Z
Hästvård Vilken sida av magneten ska sitta inåt? Nordpolen eller sydpolen? OCh är det norr som är + och syd som är -, eller tvärtom? På...
Svar
8
· Visningar
4 858
Senast: Zussami
·
W
Foder & Strö Pga av det milda vädret även denna höst så går mina fortfarande på gräs:) Får bara någon dl krafft att blanda i mineraler. Alla tre är...
Svar
9
· Visningar
1 168
Senast: woffihaa
·
G
Hästvård Våran granne skal skicka 3 häster till slakt. Skal hon då skikca med dom passet? Hon tenkte på dette med häster som blir skickad till...
Svar
15
· Visningar
1 024
Senast: Immer
·
T
Hästvård En granne sköt precis sin unghäst på sin gård. Utan veterinär närvarande el liknande. Får man verkligen skuta sin häst bara...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
18 892
Senast: Seabaz
·
Foder & Strö Vet ju att det varierar från häst till häst, men uppskattningsvis; hur mkt äter en arab (d-ponny) som rids väldigt lätt? ni som...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 589
Senast: Amk
·
T
Hästvård Hej! När jag tog in min häst från hagen var hon ordentligt svullen på insidan av ena bakbenet precis ovanför kotan. Området som är...
Svar
3
· Visningar
2 660
Senast: Tripper
·
Hästvård vad är det? häromdagen hängde min valack ut "den" och jag fick lov att kolla lite, hittade svart gojja, hårt som sten precis i mitten vi...
Svar
15
· Visningar
2 631
Senast: Tussemaja
·
Foder & Strö Hej! Har äntligen fått en häst nu :) så ska försöka räkna på foderstaten hade jag tänkt :) Men såg att bonden bara tagit på protein och...
Svar
2
· Visningar
731
Senast: Tuvisen
·
M
Hästvård Jag står inhyrd på ett jättetrevligt stall 5 min från min bostad. Problemet är att jag tycker att ventilationen inte är tillräckligt bra...
Svar
1
· Visningar
704
Senast: MalinArnells
·
L
Hästvård Min häst blev kortad i tån + tåriktad för att hon snubblade pga kronisk hälta. Då slutade hon snubbla och blev stel istället. Hur kan...
Svar
9
· Visningar
1 024
Senast: lady2
·
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av detta? Vad är symptomen? Vad har ni gjort åt det? Är det lång vilotid? Har era hästar blivit bra...
Svar
3
· Visningar
859
Senast: BitterAss
·
  • Låst
Foder & Strö Nu har analysen på vårt grovfoder kommit och för mig är det verkligen bara siffror, jag har ingen koll på vilken kvot man vill ha (eller...
Svar
1
· Visningar
594
Senast: Boj
·
Hästvård Kan en häst bli stel pga ändrad skoning?
Svar
6
· Visningar
724
Senast: catya
·
B
Hästvård Har kommit i kontakt med blå spray, har det till hästarna på jobbet,har aldrig användt detta själv, är det ett bra sårmedel???:) -vad...
Svar
9
· Visningar
9 521
Senast: Natascha
·
L
Foder & Strö Ni som tävlar regelbundet och har en häst som går tuffa jobb spec. ni med travhästar, i startklart skick. Vilka värden vill ni gärna ha...
2
Svar
34
· Visningar
3 426
Senast: ghost
·
W
Hästvård Alltså saken är nu denna: jag skall äntligen få hem hästarna mina till eget stall, och skall småningom börja bygga stallet, kanske klart...
Svar
7
· Visningar
1 113
Senast: pompa04
·
J
Foder & Strö Nu har jag letat igenom nästan hela forumet ialf 2008. Skulle göra en foderstats beräkning idag o jag fattar inget. Ngn som e bra på det...
Svar
2
· Visningar
770
Senast: Korven
·
Hästvård Hejsan ! Min varmblodsvalack har nyligen börjat bocka när jag rider och vi konstaterade tsm med tränare i fredags att han är stel i ett...
Svar
12
· Visningar
1 069
Senast: Sandrocken
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg