Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Ngn som vet vad minerblå ( i hink) samt en säck ( 20 kg??) kostar?? Finns båda på granngården?
Svar
7
· Visningar
1 078
Senast: caradan
·
Foder & Strö Har fått nya analysen på höet; Om jag skulle använda mig av krafft grön pluss så skulle foderstaten vara bra. Inte behöva sätta till ngt...
Svar
8
· Visningar
1 167
Senast: TinyWiny
·
M
Foder & Strö Fick analysen på årets hö och det var ett rejält språng mellan kalcium och fosfor. Hur gör man för att få upp fosforn. Ska tillägga att...
Svar
16
· Visningar
1 621
B
Hästvård Rent generellt, kan hästens ryggmuskulatur ändras (negativt) av en ny sadel som man ridit i 6 ggr mycket lätt, i mellan gångerna man...
Svar
1
· Visningar
658
Senast: KillerQueen
·
Hästvård Upptäckte i går att min pålle hade lite skorv i karlederna på båda bak, inte mycket bara lite. I alla fall så bestämde jag mig för att...
Svar
9
· Visningar
1 350
Senast: Hedwig02
·
L
Hästvård Min 5-åriga hbl valack har blivit så j-la smal, ser revbenen, höftbenet sticker ut, tappat muskler (mest rygg) osv på kort tid. Ngn...
Svar
8
· Visningar
1 215
Senast: Nafayette
·
Hästvård Jag är medryttare på ett halvblod som jag rider ett par dagar i veckan, hästägaren har en sund syn på hästskötsel tycker jag, hästarna...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 490
Senast: SofiaL
·
Foder & Strö Jag gör en egen tråd om detta som jag kom in på i en annan tråd. En ryttare i mitt stall kontaktade en foderrådgivare nyligen för att...
Svar
12
· Visningar
1 200
Senast: Ylva86
·
N
Hästvård Hur gör man med den andra hästen när enda kompisen ska avlivas i hagen? Ska man ta undan den andra hästen medans kompisen avlivas? Min...
Svar
13
· Visningar
1 468
Senast: Kiwifrukt
·
Foder & Strö Om ni fick välja fritt vilken mängd grovfoder era hästar skulle få, vilken mängd skulle det vara? Ni kan svara i kg ts per 100 kg häst...
Svar
6
· Visningar
871
Senast: heidi maria
·
Hästvård Min häst är väldigt halt ('vb') på böjt spår i trav. Det syns ingenting på rakt spår även om hon ökar ordentligt och/eller tar i...
Svar
8
· Visningar
1 165
Senast: Canoó
·
Foder & Strö Någon som vet om det kan ge några symptomer, bestående men el liknande?
Svar
5
· Visningar
2 646
Senast: Kaffikakk
·
Foder & Strö Går det över huvud taget el måste man göra ny analys? Bonden som höt är köpt av har gjort en analys - men givetvis på nöt eftersom...
Svar
4
· Visningar
1 029
Senast: panzy
·
K
Hästvård Jag har varit hos kiroprakton med min häst o behandlat SI-leden. Ni som har gjort detta på era hästar, hur tycker ni att dom blev...
Svar
7
· Visningar
6 504
Senast: Orkan
·
Foder & Strö Jag har fått hjärnsläpp. Ska skriva in värden för fosfor, Calcium o.dyl för hippo alfa, men vet ej om jag ska skriva 0,5 eller 5 på tex...
Svar
7
· Visningar
802
Senast: SiZo
·
Foder & Strö Jag har försökt att få tag i halm till att fodra med. Behöver det för att stabilisera magen på dem. Men det verkar som att halm är...
Svar
3
· Visningar
770
Senast: xandoor
·
Foder & Strö Nån som vet om det finns och isf var? Blir så äckligt på oljedunken...
Svar
9
· Visningar
1 591
Hästvård Ni som har era hästar på lösdrift, täckar ni dom eller går dom utan med endast vinterpäls? Vad är bäst gällande ett halvblod?
2
Svar
23
· Visningar
1 989
Hästvård Jag har hovis ute på fredag och är så brydd över hur jag ska göra... vinterskor med brodd blir det ju definitift eftersom det blivit...
Svar
5
· Visningar
730
Senast: aprilia
·
Foder & Strö Har fått en analys av bonden som säger mycket låga värden och har sedan gjort en egen analys som säger MYCKET höga värden...Vad göra...
Svar
1
· Visningar
777
Senast: mizz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka