Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vet inte om tråden ligger rätt...e bara å ändra så den kommer sätt i så fall! Natten mellan torsdag och fredag så kom det lite snö...
Svar
13
· Visningar
929
Senast: Kicki_83
·
R
Hästvård Vi har en Nordsvensk travare, dock aldrig inkörd. 7 år gammal. Hon har alltid vart lite "bossig" mot folk som inte visar att de...
Svar
7
· Visningar
1 021
Senast: Rebelette_Isa
·
Foder & Strö Jag skulle behöva er erfarnas råd och tankar. Vårt hö har visat sig vara iaf vad jag skulle kalla för proteinrikt, och energifattigt...
Svar
2
· Visningar
946
Senast: HelenaHandberg
·
  • Låst
Hästvård Är det dumt? Jag tror väl inte att det är nån bra ide direkt, smen det kanske inte är så allvarligt som jag tror? Hästen i fråga är nio...
Svar
14
· Visningar
23 593
Senast: Centaur
·
C
Hästvård Jag ska köpa häst och såg i en annons om en häst som hade chiffing i bakbenen och kunde därför inte skos bak. Vad gör man åt sånt??
Svar
3
· Visningar
855
Senast: muppia
·
Hästvård Min häst svullnade på sidan av böjsenorna på ett framben i somras, inte halt. Var in till vet som inte ens ville lysa senan utan sa att...
Svar
1
· Visningar
639
Senast: FadeAway
·
L
Hästvård Får ni den i bland? Har den stämt? Jag har iallfall den känslan just nu efter dagens ridpass på valacken. Han är ett 14-årigt...
Svar
9
· Visningar
1 279
Senast: linzan
·
Hästvård I samband med en massa insektsbett över manke/rygg i somras fick min häst dessa knutor på ryggen. Hade sadelprovaren ute i veckan och...
Svar
13
· Visningar
7 641
Senast: Ante
·
Foder & Strö Jag har hittat många tistlar i den senaste hösilagebalen jag öppnade. Det är nog 10 tistlar/10kg hösilage åtminstone. Har faktiskt...
Svar
5
· Visningar
3 744
Senast: Sophia_
·
Hästvård Har suttit och läst trådan om att skjuta häst och då kom det upp frågan om djurambulans och avlivningar. Tänkte då att jag skulle...
Svar
15
· Visningar
2 149
Senast: ylvali2
·
Hästvård Jag har en travarvalack som är nu 20 år. Nu går han inne om nätterna, vi tog in dom för ett tag sedan. Jag kom ut till stallet för 2...
Svar
4
· Visningar
934
Senast: Chiqitita
·
W
Hästvård Är det normalt att hästens ben är varma efter arbete? Bör man kyla ner dom eller linementa osv? Är det något negativt, eller ska de vara...
Svar
3
· Visningar
754
Senast: Gisburne
·
B
Hästvård Hur gör ni på morgonen när det regnar, och dom ska få morgon hö ? nu tänker jag på er som måste iväg och jobba och inte kan vänta på...
Svar
10
· Visningar
1 219
Senast: Andorra
·
Hästvård Var får man tag i det? Vilka former finns det i? Utvärtes/invärtes? Har sett i flera trådar att folk använder det mot olika åkommor...
Svar
1
· Visningar
791
Senast: Mia_R
·
F
Foder & Strö Hur mkt kraftfoder ger ni era 4 åriga hopphästar av halvblodstyp?
Svar
4
· Visningar
788
Senast: SeagirlM
·
Hästvård Hm skrev här för ett tag sedan om att mitt 8-åriga Islandssto lyfter sina bakben konstigt när man kratsar. Liksom rakt bakåt vill...
Svar
5
· Visningar
880
Senast: Gullan86
·
V
Hästvård Eftersom veterinärerna står rådlösa och jag börjar bli förtvivlad så tänkte jag höra om det är någon här som känner igen de symtom min...
Svar
15
· Visningar
2 178
Senast: Velozirippa
·
A
Foder & Strö okej.. jag har fått erbjudande att köpa havresilage av en bonde i trakten. (Till ett bra pris) Har inte hört att det man gjort detta...
Svar
3
· Visningar
1 381
Senast: Invinciblestables
·
M
Foder & Strö Jag ska ge min nyinköpta häst nån havrefri foderblandning då han blir alldeles för pigg av havre och är lite till åren så han behöver...
Svar
10
· Visningar
1 278
Senast: Lena2005
·
G
Hästvård Jag har en islänning som har lindrig kronisk bronkit. Förra året var han ganska dålig, eftersom det var så fuktigt och rått ute hela...
Svar
11
· Visningar
1 209
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix