Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård ....finns det? Det ser ju som dom har sydda "uttag" för avtagbar svanslapp. Hittar inget på bucas hemsida o inget på google. Nån som vet?
Svar
1
· Visningar
634
Senast: lundsbo
·
Hästvård Upptäckte ett litet sår på ena frambenet, mitt på benets utsida typ mellan sena och skenben, för ca 3 veckor sedan. Var inte så orolig...
Svar
4
· Visningar
1 102
Senast: MiniLi
·
I
Hästvård jag har en häst som har börjat få vinterpäls ganska så tjock och jag vill helst att hon inte ska ha det eftersom hon blir så svettig...
Svar
9
· Visningar
885
Senast: Kaffikakk
·
N
Hästvård Som rubriken anger; hur gör just du när hästen fått ett litet (för litet för vet.beh, men ändå för stort att låta vara, med liten...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 046
Senast: Kaffikakk
·
H
Foder & Strö Jag ska ge våra äldre hästar som knappt rids en blandning mellan havre och pellets,eller havre och müsli.... har letat upp olika...
Svar
9
· Visningar
1 573
Senast: nexxa
·
M
Foder & Strö När kan man börja ge vitlök till fölen? Hur får jag in bilder på forumet?
2 3
Svar
40
· Visningar
3 479
Senast: HelenaHandberg
·
T
Hästvård Ni som har hästar med spatt kan väl dela med er av era erfarenheter :) Min häst har konstaterats spatt via rtg, båda bak mellersta och...
Svar
1
· Visningar
1 026
Senast: ellan84
·
Hästvård Jag tycker mig upptäckt ett starkt samband mellan ett "böjt" bröstben och smala/hårt åtdragna sadelgjordar. Någon annan som...
Svar
6
· Visningar
960
Hästvård Jag ska börja ge mina två tjocka hästar hö för hand- alltså dela upp det över dan då de har gått på fri tillgång förut. Men om de nu...
Svar
6
· Visningar
828
Senast: TinyWiny
·
Ä
Hästvård Min unghäst är och ha givetvis alltid varit barfota. Hon har starka fina hovar och behöver knappt verkas (självklart kollas de av bra...
Svar
17
· Visningar
1 212
Senast: mariposa
·
C
Foder & Strö Det kanske redan finns en sån här tråd men jag lyckades inte hitta någon. Funderar på om jag ska börja tillsätta salt i min hästs...
Svar
4
· Visningar
804
Senast: Canoó
·
V
Foder & Strö Min pålla är nybehandlad och ska stå året ut, och därefter blir det bara skritt och skogspromenader. Det jag funderar över är vad jag...
Svar
10
· Visningar
1 013
Senast: Saigon
·
B
  • Låst
Hästvård Hej vet inte om denna tråd hamnade rätt ( har för mej att det fanns en fodertråd innan) Jag har fått analysen på mitt hösilage men är...
Svar
1
· Visningar
808
Senast: Boj
·
Hästvård Min häst svullnade på sidan av böjsenorna på ett framben i somras, inte halt. Var in till vet som inte ens ville lysa senan utan sa att...
Svar
4
· Visningar
1 456
Senast: Bialitt
·
A
Hästvård Jaha, det var magsår på min älskade häst. Konstaterat med gastroskopi. Hästen blir kvar över helgen på Ulltuna och behandling påbörjas...
2
Svar
38
· Visningar
5 409
Senast: asahes
·
Hästvård ang. tråden jag skrev innan som stängdes för att det alltid ska komma ihop sig några personer härinne, ska ni tjabba på varann gör en ny...
Svar
4
· Visningar
1 838
Senast: Saigon
·
Foder & Strö Jag ska börja ge mina två tjocka hästar hö för hand- alltså dela upp det över dan då de har gått på fri tillgång förut. Men om de nu...
Svar
4
· Visningar
785
Senast: Boj
·
Hästvård Hur länga ska man behöva vänta? Vi betäckte min ponny i juni och gjorde ultaljud men veterinären kunde inte avgöra om det var föl...
Svar
16
· Visningar
1 941
Senast: Presto
·
L
Hästvård Jag funderar just nu på om jag ska klippa (raka) min häst eller inte, och isf vad för klippning. Han ska ridas lektion 2- 3 gånger i...
Svar
19
· Visningar
2 125
Senast: Shaklima
·
Hästvård Norpan har ont i ryggen, på ett ställe som inte känns helt logiskt. Bild: Om det hade varit under sadeln, så hade jag förstått...
Svar
19
· Visningar
2 264
Senast: Kalahari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix