Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård vad kan orsaka det? mitt föl hade det igårkväll och var riktigt dålig, har precis fått börja gå i stor hage efter diverse operationer...
Svar
3
· Visningar
699
Senast: Calvaro
·
Foder & Strö Vänder mig till er som är väl insatta i detta med foder. Att hästen ska ha en kvot på minst 6 g protein på varje MJ är väl känt. Det är...
2
Svar
32
· Visningar
3 160
Senast: Natasja
·
Hästvård Vad gör man med en häst som har två vänsterfötter :confused: För att ta det hela från början; I september 2007 köpte jag en...
Svar
12
· Visningar
1 982
Senast: Bialitt
·
Foder & Strö Vad tycker ni om det? och vad ger ni för en säck?
Svar
9
· Visningar
970
Senast: gunhild
·
H
Hästvård Har hört att den är ytterst ovanlig, men om hästen får det går den inte att rädda? Hyr ponny, och dom hade inte vaccinerat henne, men...
2
Svar
24
· Visningar
1 697
Senast: Tuvalisan
·
Hästvård Hej! Nu har hästen gått och blivit dålig :cry: så jag tänkte höra lite vad ni här på Buke tror att det kan vara Han har varit lite...
Svar
13
· Visningar
1 587
Senast: Train
·
L
Foder & Strö Kan man skicka hö på analys till Sverige om man bor i ett annat land i EU? Det är mycket billigare och verkar lättare att förstå svaren.
Svar
7
· Visningar
806
Foder & Strö Vad behöver dom egentligen, behöver de ha betfor/havre/pellets/müsli/mineraler/vitaminer? och i så fall vilket vore det bästa? jag kör...
Svar
12
· Visningar
1 979
Senast: ameo
·
Hästvård Hur länge efter att hästen fått lugnande ska den vara utan mat? Glömde fråga och tänkte hoppa över em-givan men hur gör jag med...
Svar
7
· Visningar
8 585
Senast: Asa_S
·
P
Hästvård Tänkte höra om det är någon som är kunnig inom korrekta benställningar? Har en travare som hela tiden slår ihop bakhovarna i...
Svar
6
· Visningar
1 572
Senast: Precious
·
A
Foder & Strö Hur är det egentligen med de olika spannmålen korn, majs, havre m a p stärkelse och fibrer, smältbarhet?, och hur påverkas de av olika...
Svar
1
· Visningar
2 063
Foder & Strö Hej på er Har en häst som i yngre dagar ofta fick juverinflammationer oftast i samband med betessläpp eller i början av våren av det...
Svar
17
· Visningar
1 855
T
Foder & Strö Nu är det dax för mig att köpa hem mer hö, men jag vet inte vilket jag ska välja. Har fått tag på två bönder som har hö till salu...
Svar
3
· Visningar
996
Senast: Soranto
·
P
Hästvård Hej! Jag har ett halvblodsföl född den 12e Maj 2008. Han fick sin första vaccinationsspruta den 29e Oktober, alltså när han var...
Svar
3
· Visningar
867
Senast: Nafayette
·
Hästvård 22-åriga kallblodet kom in från hagen igår utomordentligt halt, svullen hela skenbenet hö fram, dubbelt så tjock insida som utsida. Till...
Svar
15
· Visningar
1 150
Senast: Amk
·
Foder & Strö Hur lång tid tar det från att fodret äts till att det kommer ut? Misstänker att det inte är samma tid för en minishettis som för en...
Svar
7
· Visningar
1 095
Senast: cili
·
P
Hästvård hej! jag får hem min nya häst på sön men vet inte om ja ska släppa in han i boxen eller i hagen med min andra häst. vad tycker ni...
Svar
6
· Visningar
724
Senast: susanne
·
M
Hästvård Har upptäckt att min ponny fått några små kulor/knutor under svansen, kring ändtarmen. Vad är det? Jah har ett svagt minne av att ha...
Svar
4
· Visningar
696
Senast: MariaAhmira
·
Foder & Strö Har ni ngn erfarehet av denna örtblandblandning? Ger idag Chevinal o Steel Joint.
2
Svar
23
· Visningar
5 013
Senast: Alabama
·
Hästvård Min häst fick för en vecka sedan flera sår i karleden. De har hållit sig torra, men har ännu inte läkt ihop och alla sårskorpor faller...
Svar
16
· Visningar
1 379
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka