Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Foder & Strö Vad menas med Torrsubstans? Min häst får Hö nu men ska byta till hösilage med 65% ts. Vad betyder det? Mvh Jennifer
Svar
3
· Visningar
1 830
Senast: Mynta2
·
Hästvård Ja som sagt, erfarenheter av Gonex skulle jag vilja höra. Hästen har vrickat sig och när man rtg såg man små pålagringar (som var...
Svar
3
· Visningar
3 754
Foder & Strö Hur stor analys bör man göra på fodret, vilka delar bör man kolla upp? Hittat en hemsida som erbjuder några olika paket. första var...
Svar
3
· Visningar
852
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö Senaste analysen: ts 84% smrpr 64 energi 9,2 ca 3,9 p1,9 mg 1,1 k 16,5 Kvot 6,95 Är intresserad av åsikter, själv är jag...
Svar
6
· Visningar
765
Senast: Tuvisen
·
A
Hästvård Som rubriken säger... vad är sagittalrullkam:confused: Har läst min hästs journal från förra ägaren flertalet gånger, letat i...
Svar
13
· Visningar
2 305
Senast: Lejonelle
·
Z
Hästvård hej! Vi har en häst i stallet som är runt 3-4 år. Hon har varit svullen i både bak kotorna i ett par veckor och för ett par dar sen...
Svar
1
· Visningar
707
Senast: Amk
·
M
Hästvård Hej! Jag undrar vad ni har för borstar till de hästarna som gärna blir skitig...? För mig kan det ta ca 30 min för att borsta...
Svar
4
· Visningar
887
Senast: iresha
·
Hästvård Min senaste tillskott i stallet, ett 13 årigt halvblod, har gaskolik ikväll. Hade distriktsvet här för en timme sedan och han gav...
Svar
5
· Visningar
863
Senast: sassiball
·
Foder & Strö Kommer visserligen vara perfekt till det dräktiga stoet när hon når högdräktighet. Men innan dess och till den andra tjockisen, känns...
Svar
18
· Visningar
1 112
Senast: ch791022
·
P
Hästvård Någon som vet om man vågar massera radital värmesalva på en häst med kotledsinflammation etc? Om det hjälper något eller förvärrar...
Svar
2
· Visningar
1 000
Senast: Precious
·
T
Foder & Strö Vad skulle ni ge för foder till en häst som i dagsläget är omusklad men ska bygga muskler?
2 3 4
Svar
62
· Visningar
15 633
Senast: Sandalan0
·
R
Hästvård hello! Jag har ett stort problem med min ponny, hon är extremt tjurig jämt. sparkas bits står på bakbenen så fort hon inte vill göra...
2
Svar
31
· Visningar
4 311
Senast: TantEster
·
L
Hästvård Hej vi åkte förra vecka och kollade på en ponny som är 22år och ska användas till sällskap och promenad häst,vi provred och allt gick...
Svar
5
· Visningar
824
Senast: Boj
·
Hästvård Vi har en häst i stallet som har vad vi misstänker är ringorm. En kal fläck lite större än en femkrona. I mitten av fläcken är det som...
Svar
10
· Visningar
7 514
Senast: Egonson
·
Hästvård Som rubriken lyder ;) Vart hittar ni skor till era shettisar i stockholmsområdet? Jag bor i norra stockholm nära arlanda om det kanske...
Svar
7
· Visningar
1 034
Hästvård Skulle vilja höra lite erfarenheter av detta. Själv har jag inte speciellt bra erferenheter. En ponny jag hade fick...
2
Svar
20
· Visningar
2 166
Senast: Ämelie
·
A
Foder & Strö Detta kan hända vara en mkt dum fråga men jag frågar i vilket fall. Vad är kli? Eller jag vet att det är skalet på...
Svar
2
· Visningar
839
Senast: Libra
·
Hästvård Hur gör ni när ni behandlar strålröta? Hemmajox eller köpa i affär? Vad för något är det bästa att behandla med och hur gör ni?
2
Svar
23
· Visningar
6 204
Senast: Andorra
·
K
Hästvård Jag har ett 22-årigt halvblod som i somras fick fång. Han hade hovbenssänkning på alla ben och ska därför vila tills detta läkt, c.a 10...
2
Svar
20
· Visningar
1 634
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Snart kommer vi att börja med ett nytt grovfoder så jag sitter och letar efter kraftfoder som ska komplettera det. Har hitta ett foder...
Svar
3
· Visningar
806
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka