Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Vi har en häst med två lösa benbitar. Han är nu sex år och är riden och tränad sedan han var tre. Som det är nu visar han ingenting...
Svar
5
· Visningar
852
Senast: nexxa
·
L
Hästvård Jag har ett friesersto som ej ätit eller druckit på 1,5 dygn. Hon har ingen feber och är ganska pigg. Verkar inte ha ont i magen. Inga...
Svar
7
· Visningar
1 027
Senast: _Linnea_
·
Hästvård Ja, som rubriken säger... Finns det något annat man kan göra för navelbråck förrutom operation? Tacksam för ideer och svar. PS...
Svar
8
· Visningar
2 199
Senast: Zavaana
·
A
Hästvård Hej! Hur gör ni med era hagar nu när det fryser på och blir stenhårt i hagen? Vi har sparat en hage (har två vinterhagar) som det...
Svar
2
· Visningar
852
Senast: Qluring
·
F
Hästvård Snälla bukefalos hjälp mig! Jag har ett fullblod på 14 år som jag har haft i över två år. Varje vinter får hon kraftiga "utslag" som...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
22 116
Senast: cano
·
Hästvård Har en häst som haft en kraftig inftektion av Borrelios och Anaplasma (Erlichia). Den är behandlad och har blivit mycket piggare. Men...
Svar
6
· Visningar
3 194
Senast: TantEster
·
S
Foder & Strö Jag är så himla noga med höhygienen och att höet skall hållas torrt. Jag låter aldrig hö ligga ute i regn utan de får torrt hö till...
Svar
3
· Visningar
2 769
Senast: Elektron
·
Hästvård Måste skriva av mig lite.. Hade vet ute igår för ena hästen var svullen i kotan och upp på benet och hade 39.5 i temp.. Han fick...
Svar
8
· Visningar
1 221
Senast: yuitj
·
Foder & Strö Jag sitter här med analyser och försöker få till något bra. På kvarnbyfoders hemsida finns innehållsförteckning på lusern men jag...
Svar
1
· Visningar
948
Senast: ameo
·
Hästvård Jag har köpt en liten fölis som står i Wales. Eftersom hon kommer att vara 8 månader när jag får hem henne, bad jag att de skulle starta...
Svar
4
· Visningar
742
Senast: dee79
·
S
Hästvård Vid vilken ålder kan de bli riskabelt att ha dem tillsammans med valackar?
Svar
3
· Visningar
756
Senast: Askersund
·
Hästvård Min häst är alltsom oftast dålig i magen. I förra stallet var han ALLTID dålig i magen. Flyttade honom till nytt stall i juli och här...
Svar
7
· Visningar
949
Senast: Andorra
·
E
Hästvård Jag måste bara få skriva av mig.... I slutet av juni lånade min plastdotter (med mitt godkännande) en ponny. För att göra en lång...
Svar
7
· Visningar
1 235
Senast: ebba85
·
Hästvård Hejsan Jag ska ev bli fodervärd till en häst som tidigare haft kolik. Är det något jag bör tänka på?? Om en häst får kolik finns det...
2
Svar
21
· Visningar
4 477
Hästvård Nu har jag tänkt en massa..min 1 åriga islandshingst har lätta patellaupphakningar. Han borde egentligen inte stå på box för länge. Jag...
Svar
5
· Visningar
790
P
Foder & Strö Hej. Undrar vad ni ger era hästar för fodertillskott/vitaminer nu på vintern och vilket ni anser är bäst och varför?
Svar
17
· Visningar
1 288
Senast: kvandi
·
Hästvård ... mina pållar!! Vilgot: Fjording valack f: 2001 Under behandling, ont i bakknäna. Ska börja skritta honom i helgen. Måste ha täcke...
Svar
11
· Visningar
1 164
Senast: indianen
·
Hästvård Hej! Är det någon som kan väga en 300 l torvbal och sen tala om för mig vad den väger? Var o köpte ny torv igår och balarna var...
Svar
16
· Visningar
8 167
Senast: Gervin
·
Foder & Strö Hej! Undrar om fullblod generellt är mer svårfödda än varmblod? Har tidigare haft ett varmblod som enligt hippocampus skulle äta typ 11...
Svar
14
· Visningar
1 220
Senast: Tuvisen
·
C
Foder & Strö Min häst har plötsligt blivit jätterund om magen, den hänger ner som en enorm öl mage. Där sadel gjorden sitter är den inte stor utan...
Svar
19
· Visningar
1 317
Senast: Tuvisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka