Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mera spån; verkar det inte som att pälssättningen påverkar, eller råkar det bara sammanfalla i tid? Mer päls kanske betyder större risk för fukt närmast huden också...
Har foderstaten varit densamma över åren? Jag skulle först prova skippa vetekliet, verkar inte det fungera så skulle jag prova ta bort lusernet.
Bakjästen kan du ge hursom.
Om de nu trodde på en allergisk reaktion (som ger vita blodkroppsansamlingar i huden), gav de dig inget råd om att försöka utesluta saker ur kosten som felsökning?
Det som vi ser som ett mönster nu när det kommer för andra gången är att det sker vid ökad utfodring, mer uppstallning, frostfruset gräs och vaccination.
Utfodringen i höst är densamma som förra året och har även i år sucssesivt vants in, men kanske för snabbt för denna individen? Vi har även den årliga vaccinationen av influensa och botulism i oktober.
Hästen går nu i en sandpaddock där det inte finns något gräs pga leriga hagar, lucernet och vetekliet har tagits bort. Med dessa åtgärder borde vi se en förbättring om det är någon av de faktorerna som ger dessa utslag?
/Camilla
Det tycker jag att ni borde göra, hoppas att det lyckas!
Förlåt för allt tjat!
Idag upptäckte vi att hästen ifråga tappat rejält i hull på enbart fyra dagar utan lucern och kli!
Kontenan av detta är att vi behöver höja kvoten i hans foderstat igen,
vi satte därför i kväll in lucernhacket igen. Gjorde vi fel?
Om problemen beror på frosrfruset gräs, hur länge ska man hålla dom från det? Försvinner det som eventuellt kan orsaka detta när det varit frost nog länge eller många gånger?
/Camilla
Men har du koll på proteininnehållet i grovfodreT?
pl
Men har du koll på proteininnehållet i grovfodreT?
pl