Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vad tycker ni, är det värt att åka och titta på hö som är "några år gammalt"? Hade tänkt fodra med det ute isf, skadar ju inte att åka...
Svar
8
· Visningar
831
Senast: *star
·
S
Hästvård I våras gjorde min häst Fiona illa sig i hagen, inte speciellt allvarligt blev bra direkt. Men nu har hon fått en rörelsestörning i...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Sandrizs
·
Hästvård Hovslagaren kommer idag och ska sko.... har dock beslutsångest om jag ska sätta dit fasta broddar eller ej. Väljer jag lösa så är det...
Svar
10
· Visningar
1 005
Senast: orion_x
·
Hästvård Tidigare idag så skulle ena hästen springa ut ur stallet för att jaga nykomlingen. Hon springer rätt ut i leran och halkar :cool: När...
2
Svar
22
· Visningar
2 457
Senast: SomethingLovish
·
Hästvård Vi tog bort styngen på vår häst för nån vecka sen, det var SVARTA ganska grova trådar med långa knutar så det skulle vara lätt för oss...
Svar
1
· Visningar
742
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Jag har båda varianterna men på grönpelletsen har jag bara per kg. Hur räknar jag om? Tänkte använda hippocampus.
Svar
7
· Visningar
998
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö Har en fundering över mineralerna när man har en häst som kräver mer energi och protein än vad tabellerna tycker att han bör äta. Jag...
Svar
6
· Visningar
738
Senast: Tuvisen
·
C
Hästvård Ni ringer på en häst som ligger ute på annons. Den har stor potential och kommer att kunna gå långt. Ni får veta att förra ägaren varit...
Svar
9
· Visningar
1 040
Senast: Modett
·
A
Foder & Strö Jag funderade på att köpa kornhalm att ge lite av till hästarna för att ha lite mer att plocka i under natten när kvällshöet är uppätet...
Svar
8
· Visningar
1 782
Foder & Strö Hej, nu har analysen av vårt hö kommit och som jag förstår är proteinvärdet inte det allra bästa. Blir dock lite förvirrad på hur man...
Svar
12
· Visningar
2 805
Hästvård Det har min häst. Han har väl aldrig haft den absolut blankaste päls, men jag tycker det har blivit värre. Jag ryktar, torkar av honom...
Svar
2
· Visningar
1 411
Senast: Armani__
·
Hästvård I takt med att hästägarna blir allt fler tar oseriösa hovslagare sig in i branschen. Nu hoppas man på att legitimering ska avhjälpa...
8 9 10
Svar
197
· Visningar
14 807
Senast: Spirit
·
L
Hästvård Hästkrakarna som går högvakten får va ute 30 min/dag i paddock samt 30 min/dag i skrittmaskin!! Tre veckor om året får de gå ute i...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
25 204
Senast: omnia_faeces
·
A
Hästvård Finns det någon alternativ behandling av kotledsinflammation? Läste just att upprepade sprutningar i leden gör mer skada än nytta till...
2
Svar
30
· Visningar
6 624
Senast: Gimmis
·
Hästvård Om man avlivar sin häst hemma med hjälp av en jägare som skjuter hästen, måste hästen avblodas direkt efter det? Eller är det bara en...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
22 537
Senast: indianen
·
E
Hästvård Har nyligen bytt strö från halm till torv, och har nu fått ett problem som aldrig funnits tidigare. Min ena häst får sår på båda...
Svar
6
· Visningar
994
Senast: exina
·
F
Hästvård Undrar lite om ensilag som foder till häst? Kan man fodra ensilage om det är tillsatt mjölksyrebakterier?
Svar
1
· Visningar
750
Foder & Strö Jag ska nu ev prova hösilage för första gången i mitt liv, anledningen är att höet jag fick tag på inte motsvarade mina förväntningar i...
Svar
7
· Visningar
794
Hästvård Min hovis var ute idag och föreslog att jag borde fundera på att klippa min pålle ganska snart. Hade tänkt försöka klara mig ifrån det...
Svar
11
· Visningar
2 927
Hästvård min kompis (Black_Rose) ska köra sina hästar från Råneå till Norberg (90 mil) nu i morgon och är på väg upp för att hjälpa till med att...
Svar
13
· Visningar
1 169
Senast: GotAsecret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix