Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård är det bäst att bulta eller ge spruta? hästen har ett föl vid sidan, hur hade ni gjort? låtit det vara med vid avlivningen eller inte?
Svar
13
· Visningar
1 658
Senast: Jettan
·
B
Hästvård Svarade på en annons där det visade sig att hästen blivit av med sina främre tandanlag (via olycka som föl). Det fungerar för tillfället...
Svar
11
· Visningar
1 980
Senast: black pearl
·
N
Hästvård Mitt 19-åriga sto har en konstig "ritual" för sig varenda gång hon kommer in i boxen. När jag tar in henne på kvällen så äter hon först...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 798
Senast: lady_vip
·
Hästvård Trodde jag hade det under kontroll... så var tydligen inte fallet!! Köpte ponnyn som är en Dartmoor i början på December i fjol...
Svar
1
· Visningar
843
Senast: Eastwick
·
Foder & Strö har en fråga, vad kostar din betfor och vart köper du den? Min tur att köpa till stallet men jag har ingen aning om vad den kostar...
Svar
13
· Visningar
3 803
Senast: arabia
·
Hästvård Lyssnar ni blint på vad utbildade personer säger om era hästar? Jag har tidigare inte använt "alternativ" behandling till häst men...
Svar
11
· Visningar
1 202
Senast: MHelena
·
Foder & Strö Hej! Vad har hänt med fodret i en oöppnad krafftsäck, som blivit ett par månader för gammal? Kan man ge av det ändå?
Svar
5
· Visningar
1 122
Senast: Arabis
·
Foder & Strö Man får så många olika åsikter om vad som är mögel eller jäst i hösilage. Kan nån hjälpa mig med vad som är vad... Vitt över halva...
Svar
1
· Visningar
730
Senast: Boj
·
Foder & Strö kan jag skicka in lite granar i hagen till mitt fblsto m föl vid sidan? stoet har alltid fått det innan men föl kanske är känsligare mot...
Svar
1
· Visningar
697
Senast: Snowball
·
E
Foder & Strö Jag har två mycket lättfödda islandshästar. Årets höanalys visar 84% torrsubstans 132 gr/kg protein - torrsubstans 93 g/kg energi -...
Svar
6
· Visningar
988
T
Foder & Strö Hejsan! -Är bara lite nyfiken då jag läst på många ställen att vi ger våra hästar alldeles för mycket kraftfoder idag. Hur ser era...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 096
Senast: Mikisss
·
Hästvård Har en eksemhäst. Han går med täcke hela sommrarna, smörjs och duschas. Inga reaktioner under hela sommaren när jag väl insåg att något...
Svar
8
· Visningar
939
Senast: 95johsv
·
Foder & Strö Har alltid varit i stall där analysen är gjord men i mitt nuvarande stall finns ingen analys på höet och jag vet inte hur man gör...
Svar
2
· Visningar
3 809
Hästvård Vad kan hända med hästen om den går och är överviktig för länge? Nu pratar vi övervikt på ca. 100 kg kanske.
Svar
5
· Visningar
775
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Finns det något samband? Inte ömhet i hovväggen eller på hårt underlag som vid fång, men rejält ont i sulan, syns i djup...
Svar
5
· Visningar
1 076
Senast: TinyWiny
·
E
Hästvård Hur behandlar ni rasp? Evelina
Svar
4
· Visningar
3 196
Senast: Ecs
·
Hästvård hej! min herre har ett överben på insidan av vänster fram precis på senan. Det jag har läst om överben så verkar det som att detta...
2
Svar
20
· Visningar
6 628
Senast: Teckla
·
J
Hästvård hur länge bör en häst/ponny ta de lugnt efter en spruta hästinfluensa?
Svar
1
· Visningar
666
Senast: SeagirlM
·
Hästvård Nu när pålla satt vinterpäls blir hon så stövig,främst på halsen.Eftersom hon är mörkbrun ser hon ju så dammig ut:crazy: Jag borstar/...
Svar
8
· Visningar
5 374
Senast: Zolimita
·
G
Foder & Strö Köpte en säck häromdagen och hittade nåt lustigt... Några pellets är precis likadana som de gröna i formen, men istället är de...
Svar
4
· Visningar
1 252
Senast: Gisburne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka