Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Hästvård Min syster har en häst på foder av vilken ägaren (dagligen?) har smort in hästens ben med Helosan mot mugg. Hästen har aldrig haft mugg...
Svar
5
· Visningar
2 692
Senast: TantEster
·
E
Hästvård Jag ska helklippa min häst nu. Men har funderat på att klippa även benen, har det några nackdelar? Om den fryser mer? Kan den gå i snö...
2
Svar
20
· Visningar
10 593
Hästvård Nysnö och hovslagaren kommer och "vinterskor" (med snösulor och fyra broddhål) först om ett par veckor. Ridning är det alltså inte tal...
Svar
9
· Visningar
1 711
Senast: perletroll
·
S
Hästvård Behöver tips och råd! Kom ut till stallet i tisdags morgon och fann mitt halvblodssto 9 år mkt svullen vänster fram och näst intill...
Svar
6
· Visningar
1 642
Senast: sofi619
·
Foder & Strö En luddig troligtvis dum fråga: Kan ett vuxet halvblod få proteinbrist på fri tillgång (ca 30 kg /dag) på ett hö som en C-ponny klarar...
Svar
9
· Visningar
1 746
Senast: arabia
·
W
Hästvård Som rubriken, måste en häst som har början till spatt reagera på böjprov? Sedan en fråga till er som har erfarenhet av spatt. Hästar...
Svar
6
· Visningar
1 362
Senast: wonderful
·
Foder & Strö Jag har haft detta uppe förut. Köp en foder bok eller fler. Jag har flera men tycker förnärvarande att Christina Planck &...
Svar
4
· Visningar
1 093
Senast: sirenia
·
P
Hästvård Hejsan Min ponny har nu varit halt sen i början av augusti, och har nu fått diagnosen belastningsfång av veterinär o hovslagare. Nu...
2
Svar
21
· Visningar
3 812
Senast: Sar
·
T
Foder & Strö Jag har ett varmblod som tävlar inom travet, eller han är påväg tillbaka nu iallafall.. men vi har lite problem med ahns mage, han...
Svar
4
· Visningar
799
Ä
Hästvård Nordis har lite mugg verkar det som, som sitter där djupt inne ovanför ballarna. Det är som skorpor bara, inget sår lr så. Men på...
Svar
5
· Visningar
1 586
Senast: Ecalyptuz_
·
A
Hästvård Imorgon ska vi byta hage till våra hästar, det har fryst på ordentligt här nere i södra Sverige och vår vanliga vinterhage är riktigt...
Svar
4
· Visningar
1 055
Senast: Masse
·
Hästvård Hej! Min islandsvallack på fyra år fick knölar under huden, precis nedanför mankammen för ca 4 veckor sedan. Knölarna är ganska...
Svar
1
· Visningar
1 414
Senast: Korven
·
Hästvård (Vet inte om det ligger på rätt tråd):crazy: Jo, vi har fått hem ett föl från tyskland för ett par dar sedan. Det regnar och blåser...
Svar
10
· Visningar
877
Senast: aztecaqs
·
Hästvård När vi tog in fölet (4mån) så åt han varken hö eller kraften. Han låg bara. Han har varit väldigt trött hela dagen. Lyssna med mitt...
Svar
14
· Visningar
5 110
Senast: Evale
·
Hästvård Vad är skillnaden mellan digitalröntgen och "vanlig" röntgen ?
Svar
6
· Visningar
3 608
Senast: anonym
·
M
Foder & Strö Har fått min analys och håller på att räkna för fullt. Med Hippo basic och lusern eller hippo alfa grow kommer jag upp i ca samma...
Svar
10
· Visningar
1 260
Senast: Tuvisen
·
Hästvård för att räknas som den inte vistas på lösdrift? En lösdriftshäst ska ju ha tillgång till ligghall och mat, alternativt att...
Svar
2
· Visningar
942
Senast: biffen
·
S
Hästvård Har tråden hamnat fel, flytta gärna den. Nu vill jag veta era åsikter. Ett stall med ett sto och en hingst som är jättesnäll. Båda...
2
Svar
28
· Visningar
2 391
Senast: -Sharpay-
·
W
Hästvård behöver hjälp att få reda på vilkent företag som tillverkar det. våra vetrinärer här nere (tyskland) visste inte ens att det fanns ett...
Svar
6
· Visningar
4 256
Senast: TantEster
·
A
Hästvård ...hur mycket rider ni? Hur gamla är era hästar? Min äldre pålle är 20 år och rids mellan fem och sex dagar i veckan, han rider ett...
Svar
3
· Visningar
698
Senast: Saigon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka