Belastningsfång!? *låångt*

Sv: Belastningsfång!? *låångt*

*kl*

Jag tycker också allt verkar konstigt, man byter vetrinär för att man inte vill behandla, han står utan beslag fastän han skulle behöva (det finns ex.vis frogsupports som använts för att minska smärtan vid fång) och nu får hästen (som troligtvis har ett långt större behov att få lägga sig ner för att minska smärtan stå ute? Vad har han för underlag ute? Vi har redan fått snö så jag kan åtminstone anta att det är hårt ute i markerna även söderut. Hästen måste få avlasta sig genom att stå på mjukt underlag (sand brukar fungera bäst).
Jag blir bara ledsen när jag läser det här!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 316
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 143
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 108
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Min ponny har nu stått i sjukhage i två månader och gått 20 minuters - promenader. Orsaken är inflammation i hovled och kotled...
Svar
9
· Visningar
1 110
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama