Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

V
Foder & Strö Dags för ny ensilagebal igen och när den väl var inne upptäckte jag att det var ett hål på den... Nu vet jag inte om det är nytt eller...
Svar
2
· Visningar
836
Senast: SeagirlM
·
P
Hästvård Ang. en "c-ponny" som ska slutmätas.. Är 141,5 ungefär, efter lättare ridning och verkad/skodd för ca 5 veckor sen.. Tror ni denna...
2
Svar
21
· Visningar
2 341
Foder & Strö Hej, måste nu fråga er som bor där i Sverige... (Bor själv i Finland.) Vi hade en veterinär ute i stallet för ett par veckor sedan...
Svar
1
· Visningar
870
Senast: drysno
·
Hästvård efter en massa utredningar har vi ännu inte hittat nått fel på min hästs vänstra ben, hon haltar, men det har blivit bättre med vila...
Svar
3
· Visningar
747
Senast: lundsbo
·
Hästvård Efter dagens ridpass upptäckte jag det, stoet (7 år och aldrig varit betäckt, går endast med ston i hagen.), kissade och kissade.. och...
Svar
5
· Visningar
9 307
Senast: Charlottee
·
S
Foder & Strö Måste köpa hösilage nu och har fått detta svaret på värderna på deras olika partier dom har på lager. Parti 1...
Svar
3
· Visningar
745
Senast: IrishCobTinker
·
Hästvård Min unghäst har slitit ner sina fötter så hon nästan går på sulorna. Samtidigt är det en dam som kan slå mot andra hästar, så jag vill...
Svar
10
· Visningar
1 280
Senast: raggsock
·
Hästvård Ska tävla imorgon och pållens man är inte kul alls. Den har kvalitet som svinto och är tjock och den ligger på två sidor.Ungefär halva...
Svar
6
· Visningar
996
Senast: johannamariab
·
E
Hästvård Min äldre häst är 20 år men ja rider han bara 2-3 gånger i veckan.. Är det dåligt? Tappar han mkt eftersom att han är så pass gammal...
Svar
9
· Visningar
952
Foder & Strö Hur har det gått, har era analyssvar börjat droppa in ? Sitter själv här och börjar undra var min tar vägen, tycker det börjar ta lång...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 896
Senast: Korven
·
L
Hästvård Är det någon som gått kurs där? Har dom kurser löpande? Hur långa? Känner att det är dax att ta tag i det här nu! Jag har mailat...
Svar
2
· Visningar
759
Senast: vdb
·
Hästvård Har du någon gång varit missnöjd med din veterinär? Klagade du? Betalade du? Hur gjorde du? Fick du rätt? Ikväll ska jag sitta...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
17 794
Senast: MaalinBB89
·
D
  • Låst
Foder & Strö Som rubriken lyder.
Svar
1
· Visningar
860
W
Hästvård Jag har en häst som har spatt symptom, det syns inte på vanlig röntgen utan bara på scintigrafi röntgen. Han har dom senaste dagarna...
Svar
3
· Visningar
1 112
Senast: lundsbo
·
S
Hästvård Hej För ett tag sen så började min ena hästs ben låsa sig så att han inte kunde böja det ungefär som att det hoppade ur led eller nåt...
Svar
6
· Visningar
1 112
Senast: Mynta2
·
L
Hästvård Hej i går va vi ut och red och märkte att ena valacken släpade bakfötterna mkt att han drar dem med sig så det blev spår i snön på...
Svar
2
· Visningar
739
Senast: Mynta2
·
M
Foder & Strö Vet inte om tråden ligger rätt, det känns som att det beror lite på era svar! Jag vet ju att unghästar växer lite ojämt, och kan vara...
Svar
13
· Visningar
1 148
Senast: ameo
·
Foder & Strö Jag har en shetlandsponny som är kraftigt överviktig. I somras gick hon ner en hel del, kring buken framför allt. Från att ha varit 175...
Svar
14
· Visningar
1 049
Senast: ameo
·
L
Hästvård Hej i går hadde jag min hovslage ute och skulle vintersko mitt sto, då när han plockade av höger fram sko så frågade han om hon har...
Svar
2
· Visningar
891
Senast: leva11
·
S
Hästvård Detta med att sptua....det måste ju gå att komma på någon annan variant än sprutor?? vi knaprar ju tablett penicillin så det borde ju...
Svar
4
· Visningar
880
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka