Sv: Re: Mätning?

Men snälla! När ska folk sluta med det här tramset! Det finns gränser för vilken kategori en ponny ska tillhöra, acceptera verkligheten nångång! Är det en D-ponny så är det och därmed basta! :mad:

Hur i h-e kan man bara fundera över hur mycket man kan verka innan ponnyn får problem bara för att man vill att den ska var något den inte är? :eek:

Om ponnyn är duktig i sin disciplin så kvittar det om den ligger på den övre eller undre gränsen för sin kategori. En duktig ponny/häst ÄR en duktig ponny/häst oavsett antal cm mankhöjd! När ska ni fatta det, alla ni som håller på så här??? :confused:

"Om ponnyn är duktig i sin disciplin så kvittar det om den ligger på den övre eller undre gränsen för sin kategori. En duktig ponny/häst ÄR en duktig ponny/häst oavsett antal cm mankhöjd! När ska ni fatta det, alla ni som håller på så här???"

hur kan du säga så.. KLART SOM F-N ATT DE HAR BETYDELSE, JAG HAR EN HÄST PÅ 150. HUR F-N SKA JAG KUNNA TÄVLA DEN I STORHÄST KLASS, DÅ DEN HAR EN KORT GALOPP O JAG INTE KAN LÄNGA SOM ETT AS I EN KOMBINATION. helt sjukt, man får räkna med de här så länge de kanske inte kmr en liten soptrhäst klass, bara dumt o säga så.. RIDSPORT ÄR INTE RÄTTVIST, OCH KMR ALDRIG ATT BLI..

Sv: Re: Mätning?

hur kan du säga så.. KLART SOM F-N ATT DE HAR BETYDELSE, JAG HAR EN HÄST PÅ 150. HUR F-N SKA JAG KUNNA TÄVLA DEN I STORHÄST KLASS, DÅ DEN HAR EN KORT GALOPP O JAG INTE KAN LÄNGA SOM ETT AS I EN KOMBINATION. helt sjukt, man får räkna med de här så länge de kanske inte kmr en liten soptrhäst klass, bara dumt o säga så.. RIDSPORT ÄR INTE RÄTTVIST, OCH KMR ALDRIG ATT BLI..

Väldigt gammal tråd till att börja med.
Fortsättningsvis väldigt oartigt av dig att SKRIKA på det där viset.
Avslutningsvis är din hästs problem egentligen inte mankhöjden utan dess begränsade galopp. Är det en skapligt bra häst du har så är det sällan problem ens i kombinationer så länge du inte hoppar mer än lätta klasser. Det finns mer än en ponny som går storhästklasser utan problem.
Du kan ju börja med att öva på att reglera din hästs galopp.

Klart att ridsport är som resten av livet, orättvist då och då.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 541
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 156
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar