Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Skrivit i en tidigar tråd om detta, men nu börjar jag tveka... var hos veterinär förra veckan. Min häst har knäledsinflammation båda...
Svar
3
· Visningar
995
Senast: TheOne
·
Z
Hästvård Ursäkta om det redan finns en sån här tråd, då missade jag den. Men har sett och hört en del om att fläta manen för att den ska bli...
Svar
9
· Visningar
6 987
Senast: Spirit
·
M
Hästvård Hej, idag fick jag min häst skodd med vinterskona. Eg är han nyskodd men vill man kunna rida är det ju ett måste med brodd och sula nu...
Svar
17
· Visningar
2 353
Senast: Lambi
·
Foder & Strö tips på gratissidor av foderstatsberäkningar mottages tacksamt :D
Svar
2
· Visningar
590
Senast: Tuvalisan
·
Hästvård Masserade min häst idag. De två senaste dagarna har det blivit lite snöpulsning eftersom det vräkt ner så mycket snö att det inte går...
Svar
3
· Visningar
1 013
Senast: Puppan
·
Hästvård Har en 24årig shettis,han är lite stel och knäppig i lederna och han får nu Mobility tillskott. Men jag har funderat lite och läst...
Svar
3
· Visningar
896
Senast: lobell
·
Hästvård Min häst är en fluffig björn, och än har det inte blivit av att klippa honom, även om det varit på tal då han svettas mkt vid hårt...
Svar
11
· Visningar
1 162
Senast: Saigon
·
P
Hästvård om lantbrukstjänst avlivar en häst, kan de skriva de här avlivningsintyget som försäkringsbolaget behöver? någon som vet?
Svar
3
· Visningar
916
Senast: Nafayette
·
Hästvård Min häst luftsnappar. Det ser ut som han krubbiter men han tar inte stöd. Har alltid trott att det beror på stress, men nu är jag...
Svar
2
· Visningar
823
Hästvård :DHej! Jag undrar om det finns någon månad där man inte ska raka hästen? Jag har ju hört att när hästen fäller och sätter päls ska...
Svar
1
· Visningar
568
Senast: Wippos
·
T
Hästvård Igår när jag skulle ta ut min häst på morgonen så var han halt först verkade det vara i vänster fram men efter att jag gått lite med han...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 381
U
Foder & Strö Jag funderar på att börja ge hästarna fri tillgång på hösilage i hagen, och undrar hur mycket som går åt. Jag förstår att det kan...
Svar
19
· Visningar
1 306
Hästvård skulle vilja ha lite svar på några frågor , tänkte ni här inne kunde hjälpa mig .... frågan är om Triangelmärkning.. först...
Svar
4
· Visningar
789
Senast: pastejja
·
Foder & Strö är bäst att ge som foder? Har en tjock shetlandsponny:D.
Svar
19
· Visningar
2 592
Senast: Cissi_K
·
Foder & Strö Jag köpte en påse havtornsbär, smakade på en i morse och insåg att de var ganska hårda. Ni som ger havtornsbär till era hästar, hur...
Svar
8
· Visningar
1 833
Senast: pastejja
·
E
Hästvård Detta blev väldigt långt så jag har delat upp det i 3 delar för den som inte orkar läsa allt - historia, symptom och de egentliga...
2
Svar
21
· Visningar
3 880
Senast: ellan84
·
J
Hästvård Hej. Jag glömde min pålles vaccintyg i en bil som just nu står på Arlanda flygplats o pga olika anledningar har passet tagit väldigt...
Svar
5
· Visningar
724
Senast: JennyTuff
·
Hästvård Min fröken är nyskodd, tänkte lite på att ena framskon såg lite lång ut baktill. (broddhålen baktill satt bakom hoven) I Fredags när...
Svar
6
· Visningar
986
Senast: Snerpan
·
A
Hästvård Jag är helt nybörjare på det här med mugg men nu har min nya häst fått det. Hur uppkommer det? Han har inte haft det tidigare, kan...
Svar
2
· Visningar
683
Senast: jejuid
·
T
Hästvård Hej! Jag behöver lite råd och tips. Har en shettis på 18 år som jag haft sen 16 år tillbaka. Hon har för ca 2 veckor sedan börjat gå...
Svar
6
· Visningar
870
Senast: iowa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.