Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Vad bör dom stå på för något? Torv/halm eller spån?
Svar
11
· Visningar
1 025
Senast: Luleå
·
A
Hästvård Ni som följt mina trådar om min häst med magproblem, magpulver, dålig aptit och magsår, här kommer en uppföljning. Behöver få skriva av...
2
Svar
20
· Visningar
4 896
Senast: Lindsen
·
Hästvård Jag har ett sto f:93 som jag märkt börjat förändra sig. Hon har aldrig varit överdrivet social mot människor men nyfiken precis som...
Svar
5
· Visningar
922
Senast: rutger21
·
Foder & Strö Idag hämtade jag första balen silage. Jag öppnade glatt balen och började riva i den...å så slog det mig....Hur mkt bör/kan jag ge såhär...
Svar
11
· Visningar
1 104
L
Hästvård Min häst, ett 14 årigt arabiskt fullblod, snubblade när jag red häromdagen och haltar nu på höger framben. Benet är varmt från skenbenet...
Svar
14
· Visningar
4 345
P
Foder & Strö Vet inte om tråden hamnar rätt nu, men eftersom problemet är foderbaserat för det mesta så förmodar jag att den ska ligga här. Det...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 141
Senast: Boj
·
M
  • Låst
Hästvård Nu har hästen gått barfota i snart 4 veckor, av dessa har 3 funkat relativt bra (lite ömfotad) men sita veckan har hon blivit regält...
Svar
16
· Visningar
5 884
Senast: Boj
·
L
Foder & Strö Jag ska köpa en ponny men är inte så bra på foder..:crazy: Där ponnyn står nu äter den hösilage (3 ggr om dagen) + kraft. I nya...
Svar
2
· Visningar
655
E
Hästvård En av våra hästar, en 23 årig fjordning är väldigt stel i bakkärran.. Han har inte blivit riden så mkt det senaste åren. Ett tag var...
Svar
4
· Visningar
809
Senast: _Emma_
·
E
Hästvård har en bekant med en ponny som så fort den fått sin vinterpäls, väldigt tjock å tät så får den ohyra i hela pälsen å som kliar som bara...
Svar
3
· Visningar
919
Senast: Masse
·
Foder & Strö Jag har sedan urminnes tider använt mej av Krafft grund till mina hästar. Jag är nöjd med fodret och har inte haft några större problem...
Svar
9
· Visningar
1 230
Senast: Mystofflan
·
Hästvård Min häst har en förmåga att lyckas ta sönder sina täcken allt som oftast. De går ALLTID sönder i bogspännet, så att hela...
Svar
9
· Visningar
947
Senast: BIMM
·
Foder & Strö Vill ha tips för en häst som är något tunn över revben, inte magern , men får absolut inte tappa mer i vikt. Behöver ett kraftfoder...
Svar
14
· Visningar
4 059
Senast: CK
·
Hästvård Vår häst ska skos på torsdag. Vi står ju i ett nytt stall och har en ny hovslagare som verkar vara väldigt duktig, han tycker hästen ska...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 678
Senast: axel
·
F
Hästvård Om [I]ni fick välja, skulle ni ha er häst i inne eller utebox (året runt syftar jag på)? Vore också intressant att veta vad det är...
Svar
19
· Visningar
3 125
Senast: krambanan
·
Foder & Strö Lillponny fick något problem med magen igår kväll (vi vet inte vad det var, förmodligen gaskolik eller förstoppning, men vetrinären var...
Svar
7
· Visningar
3 903
Senast: maria_b
·
Hästvård Om en häst står och skakar och man kan utesluta att den absolut inte är rädd... Vad tyder detta på då? Är det för att hålla värmen...
2
Svar
35
· Visningar
16 575
Senast: shainiecat
·
Hästvård Funderar på att ge mitt sto munkpeppar då hon har det besvärligt med brunstcykeln, är det någon annan som provat detta? Resultat...
Svar
17
· Visningar
2 891
Senast: leva11
·
Z
Hästvård Nu är jag så fruktansvärt trött på den här jobiga leran som ligger som ett tjock äckligt lager i våra hagar i stallet. Det är så hemskt...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
18 949
Senast: Tarantino
·
G
Hästvård Skulle vara intessant att höra vad folk har för åsiker/erfarenheter när det gäller hästar som biter mot sadel när de ska sadlas. Jag har...
Svar
3
· Visningar
1 295
Senast: Gimmis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka