Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Var kan man få tag på klorhexidin? det är något schampo för häst. Har varit på varenda hästaffär i närheten och hälften av...
Svar
10
· Visningar
3 299
Senast: TantEster
·
Hästvård Hej alla! Finns det någon här på Bukefalos som har låtit behandla sin häst m h a Kranio-sakral terapi? Isf, berätta allt! Hur blev...
2
Svar
38
· Visningar
8 210
Senast: shoj
·
T
Hästvård min häst har blivit väldigt lös i magen, det är som koblajor. har precis ökat på hösilaget med ca 3 kg om dagen. kan det bero på det...
Svar
4
· Visningar
718
Senast: Draksus
·
E
Foder & Strö Jag har funderat på att byta ut lite av min ponnys hö mot halm. Han är en sån som går upp i vikt av luft i princip, och äter mycket...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: arabia
·
Foder & Strö Ni som ger soja, hur mycket ger ni era hästar? Hur mycket soja kan man ge per fodring/dag? Vilken sort ger ni, skiljer det mycket mellan...
Svar
1
· Visningar
864
Senast: Fraulein
·
Foder & Strö Krt fråga, om jag har köpt Lantmännens sojamjöl, pelletskross "Lantbruk" Är det för typ.. grisar och inte hästar??
Svar
4
· Visningar
776
Senast: blizz
·
Hästvård Någon som kan ha en ide om hur min lilla fått mjäll/fjäll? Det är inte stöv då hon ryktas regelbundet utan tydliga vita flagor. Hon...
Svar
6
· Visningar
1 668
M
Foder & Strö Skulle vilja se bilder på hästar som enbart äter havre, hö och ev. mineraler. Visst kan de oxå va fina, blanka och välmusklade? Det...
Svar
11
· Visningar
1 802
Senast: blizz
·
Hästvård Hej! Var iväg och tittade på en häst för ett par dagar sedan. Fick reda på att man tidigare i år upptäckt att han har...
Svar
6
· Visningar
948
Senast: CRJ73
·
Foder & Strö Kliat mig i huvudet i många dagar nu hur jag ska få ihop foderstaterna. Behöver fodra med proteinkoncetrat... :crazy: Vilket...
Svar
19
· Visningar
1 504
Senast: JAMarna
·
A
Hästvård Min häst är ganska känslig när det blåser=/ Hon ställer sej o stampar på platsen och vill sticka. Vad är det bästa att göra vid ett...
Svar
7
· Visningar
875
Senast: aprillan
·
Hästvård Det finns en risk att det blir ett långt inlägg, ska försöka fatta mig så kort det går. Det gäller min häst, ett halvblod på 19 år...
Svar
6
· Visningar
1 255
Senast: MHelena
·
Foder & Strö Hästen har aldrig ätit det förut och ska börja ge det nu.Antar att jag ska vänja in henne på det? Även om hon bara ska ha 200g/dag.Är...
Svar
2
· Visningar
817
Senast: Korven
·
K
Foder & Strö Jag har ett varmblod på 25 år som inte rids. Är det nån som kan tipsa på bra kraftfoder? Han äter bara hö och det är bra kvalitet på...
Svar
4
· Visningar
841
Hästvård Hur lång tid tar det för det hästen äter att transporteras genom magen innan det kommer ut ?? Alltså om vi säger att hästen äter...
Svar
15
· Visningar
2 589
Hästvård I onsdags förra veckan upptäckte jag att mitt varmblodssto hade lyckats (hur?) dra ner lindan som hon hade över natten, så att den var...
2
Svar
20
· Visningar
2 326
Senast: lynxlady
·
Hästvård Min häst har lite halvtaskigt läkekött som gör att ruvan på ett sår sitter kvar rätt länge och när den väl lossnar så lämnar den efter...
Svar
13
· Visningar
3 250
Senast: jemeni
·
Foder & Strö Det går ju tyvärr inte att undvika att det kommer in möss och ormar i ensilaget, det mesta hittar man säkert inte. Men om ni hittar...
2
Svar
23
· Visningar
6 913
Senast: Snerpan
·
Hästvård Gick över till ensilage helt förra veckan och trots överlappning så blev alla lite lösa i magen, inte så jättekonstigt utan jag gav dem...
2
Svar
31
· Visningar
2 128
Hästvård Har bara klippt stubb på egen hand förr, så jag är helt grön på det där med att rycka manen kort. Hur gör man för att få det snyggt och...
Svar
3
· Visningar
853
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka