Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
Hästvård En av mina hästar har fått diagnosen kotledsinflammation. Jag har aldrig haft problem med detta tidigare, men för de jag känner som haft...
2
Svar
24
· Visningar
2 562
Senast: Lampi
·
J
Hästvård Hej, Jag har en gammal halvblodsdam på snart 28 år. Hon har haft genomgående hasledsgallor i stort sett sedan vi fick henne när hon...
Svar
1
· Visningar
1 186
Senast: Boj
·
Hästvård Har en häst som haft Erlichia för 4 månader sedan. Hästen behandlades direkt och är enl. veterinär helt frisk. Men....lymfkörtlarna...
Svar
1
· Visningar
745
Senast: Iddefixen
·
D
Svar
11
· Visningar
2 368
D
Hästvård Iförrgår upptäckte jag att medryttarpållen var rejält svullen om högerfram ben. Han markerade ingenting, varken i skritt, trav eller...
Svar
15
· Visningar
16 572
Senast: Tinatur
·
Hästvård Systers ena häst kom hem från fodervärd. Under tiden hos denna så fick hästen en spark i bogen och har varit halt. Behandlad av vet...
Svar
4
· Visningar
2 575
N
Hästvård Min 4-åriga vallack har sedan länge tillbaks hostat nån gång då och då. Aldrig vid ridning men oftast på väg till...
Svar
7
· Visningar
1 696
Senast: neferra
·
H
Hästvård Hur behandla ett överben som kommit efter att hästen en kortare period gick felvinklad i hovarna? Värme, kyla, liniment... ? Överbenet...
Svar
5
· Visningar
837
Senast: Lindsen
·
Hästvård Jag tror det är kört för 2 av mina hästar... Shettisen har haft fång i 2 månader och jag får honom inte bättre . Ena dagen känns han...
Svar
8
· Visningar
1 277
Senast: Centaur
·
Foder & Strö har letat här i forumet efter tips på hur man ska tolka analysen av höet och om det finns någon sida där man får hjälp att räkna ut en...
Svar
9
· Visningar
902
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö Skulle köpa en säck Kraffts lusernhack idag, men butiken hade bytt ut den mot nåt som hette Alfa-A Original, som också var lusernhack...
Svar
6
· Visningar
1 019
Senast: Ingela_S
·
Foder & Strö Hejsan! nån som har tips om hur man får bort bukmage? Har ett vbls travar valack här hemma som har en stoor mage, men man känner...
Svar
11
· Visningar
3 636
Senast: Tuvisen
·
M
Hästvård En lang historia i kort format: Jobbar som dykinstruktor i Mocambique och resorten jag jobbar pa har (tyvarr) hastar. Har antligen fatt...
Svar
7
· Visningar
966
Senast: Medea
·
Hästvård Vet inte om tråden ligger rätt.. Jag har en fundering på: Vi har en häst som ska byta box. Hon står nu på en vinterbädd. Den boxen...
Svar
5
· Visningar
1 310
Senast: CK
·
Hästvård Har ett sto som har varit skodd fram innan får barfota nu. Rider henne 5-6 ggr i veckan. Hon går på lösdrift. Ska skos rider henne på...
2
Svar
23
· Visningar
1 865
Senast: hillevie
·
Hästvård Vi har en arab som vi ägt i några år nu,hon har sen hon köptes haft halvlös avföring som luktar väldigt illa.... inget foder syns,så...
Svar
5
· Visningar
778
Foder & Strö .....på grovfoder. Ja hur gör man? Mina fblsdamer har fri tillgång på grovfoder. Dom behöver det för att hålla hullet & värmen. Nu är...
Svar
6
· Visningar
950
Senast: Druvan
·
Foder & Strö Min dam har sedan några veckor tappat mer och mer intresse för ensilaget för att nu i helgen helt rata ensilage i boxen – äter bara...
Svar
1
· Visningar
884
Senast: fia-lisa
·
G
Foder & Strö Hej! Jag har ett problem, min dam kan inte äta hösilage, Hon blir försurad i kroppen, alltså ph't i kroppen blir för lågt. vanligt hö...
Svar
13
· Visningar
3 020
Senast: Jaba
·
Hästvård Min gamla valack började för ca två veckor sen att dricka mer än han brukar(detta kan naturligtvis ha kommit succesivt),samt ändrade...
Svar
4
· Visningar
1 036
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka