Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vet inte om jag lagt denna rätt men moderatorn får flytta den om den ligger fel. Till alla er som har hästar på lösdrift. En dum...
Svar
17
· Visningar
1 007
Senast: Glimm
·
Hästvård Är det flera här som har testat huskuren för luftvägarna som har tipsats om här på buke?:) Med anis, timjan, lakritsrot och sen vinäger...
Svar
6
· Visningar
4 712
Senast: Touchforlife
·
Hästvård För er som minns... 1998? var där med en fjording på tv programet djursjukhuset (hon hade en stor sårskada i bringan) idag ser hon ut...
Svar
6
· Visningar
1 125
Senast: jemeni
·
Foder & Strö ja, vad är minst antal hästar på en ensilage bal? den ena kan absolut få fri tillgång i boxen och den andra kan äta rätt mkt med... där...
Svar
18
· Visningar
4 145
Senast: krambanan
·
Hästvård Har ett travsto på 19 år som gjort en hel del i sitt liv, både som travhäst och ridhäst. Ridningen lade jag ner för 1 år sedan på henne...
Svar
8
· Visningar
1 088
E
Foder & Strö Har ett hbl som är enormt bukig, det ser ut ungefär som att hon har svalt en pilatesboll. I dagsläget äter hon 6 ½ kg hösilage, och...
2
Svar
32
· Visningar
3 266
Senast: Vita_N_6520
·
A
Hästvård Är helt förvirrad!! Läser på ridsportförbundets hemsida att grundvaccinationen för häst är 1: vaccination 2. 3-12 veckor efter 1:a...
Svar
5
· Visningar
2 299
Senast: SeagirlM
·
Z
Hästvård Jag har en liten fundering som jag skulle vilja höra era åsikter om. Jag har en b ponny som jag vill ha på lösdrift så jag har därför...
Svar
8
· Visningar
1 911
Senast: Zalmiak
·
G
Hästvård Ja, som rubriken antyder - 1. Vilken typ av laser hjälper mot vad? Läste att t ex koldioxidlaser bara går in någon cenitmeter i huden...
Svar
2
· Visningar
1 015
Senast: Totti
·
Hästvård Har för mig att jag har läst tidigare att några har använt IKEA`s stapelbara backar till foder. Har ett perfekt utrymme i nybyggda...
Svar
13
· Visningar
1 524
Senast: lulski
·
H
Hästvård En fråga, är det obligatorisk att ha sin häst vaccinerad? Är lite dåligt insatt i detta. Alla hästar i vårat stall är inte det med...
Svar
9
· Visningar
1 645
Senast: Famela
·
S
Hästvård Min häst har börjat hosta, hur ska jag göra för att bli av med detta? Vi har satt ett fönster för hennes box och hon har alltid täcke på...
Svar
9
· Visningar
1 281
Senast: caballus
·
F
Foder & Strö Vi har precis bytt från hö till hösilage, ts i hös är ca 58 då säger en i stallet att resten bara e vatten och att vi måste dubbla...
Svar
12
· Visningar
1 369
Senast: Jaba
·
J
Hästvård Hej, Vet inte om jag lagt tråden rätt? Jag har en bäck som flyter genom mina hagar, med bra vatten. Mina hästar har dock aldrig...
Svar
18
· Visningar
2 430
Senast: Arabizar
·
Hästvård Förra hösten fick våran Shetlandsponny diagnosen allergisk bronkit. Han hostade mkt och fick medicin. Han blev bättre och sedan helt...
Svar
10
· Visningar
1 499
Hästvård Måste bara kolla med lite andra kloka människor om det är så att jag bara är sjukt paranoid eller det kanske ligger något i hur jag...
Svar
6
· Visningar
1 294
Foder & Strö Efter att en av mina ponnys fått tarmvred känner jag att jag skulle vilja göra lite förebyggande. Så jag har köpt linfrön och hällt över...
Svar
7
· Visningar
2 537
Senast: ZorréZaid
·
C
Hästvård Jag har inte behövt klippa mina hästar förut men nu måste jag klippa en av dem. Han har satt sån himla päls nu att han blir toksvettig...
Svar
15
· Visningar
1 275
C
Foder & Strö Hej! Är det någon som har något förslag till sysselsättning (ngt att tugga på) isf halm? Har tyvärr nyligen varit tvungen till att...
Svar
16
· Visningar
1 270
Senast: Mynta2
·
P
Hästvård Jag har tidigare skrivit om min travare som jag upptäckte svullna bakben på för ungefär 2 veckor sedan. Lindade och det försvann..Kom...
2
Svar
33
· Visningar
3 307
Senast: Precious
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar