Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Grovfoder och kraftfoder. Hur mycket orkar de få i sig på ett dygn? Har fått ett hö som inte har så bra proteinvärden för fölungar. Har...
2
Svar
21
· Visningar
7 612
Senast: Fina
·
Foder & Strö Köpte en hink kiselgur från Biofarm idag, men det fanns inget dosmått i. Någon som ger Biofarms kiselgur som vet hur mycket dosmåttet...
Svar
7
· Visningar
1 595
Senast: Bialitt
·
L
Hästvård Nån som har erfarenhet av behandling med DMSO utvärtes på häst med artros i en led? Fick det av veterinären men hittar inte så mycket...
Svar
1
· Visningar
1 019
Senast: Egonson
·
L
Hästvård Som rubriken lyder, hur varmt måste man tvätta kläder och utrustning som varit i kontakt med en ringorms smittad häst för att ringormen...
Svar
1
· Visningar
1 227
Senast: Fibusen
·
Hästvård Min häst hade igår kväll kolik och när distriktaren kom ut hörde hon även blåsljud när hon lyssnade på hjärtat. Koliken la sig hyfsat...
Svar
5
· Visningar
1 125
L
Hästvård När min häst står inne nu under natten så svullnar hans ben ganska så rejält. Från knät och ner till kotan.Han har iof nyligen kommit in...
2
Svar
22
· Visningar
10 155
Senast: MizzFail
·
Hästvård när ni klämmer/känner/trycker på eran häst rygg hur reagerar han då? "svankar"? men reagerar han för övrigt? jag menar drar öronen...
Svar
13
· Visningar
4 688
Senast: Messy
·
Hästvård Min häst har en förmodad hovböld. I stallet finns en veterinärassisten, vilken lade gips på hoven i förrgår och ordinerade boxvila i 4-5...
Svar
11
· Visningar
8 475
Senast: älgen
·
S
Hästvård Vi har varit och hopptränat med våran grabb idag och när vi kommer hem och jag borstar honom ser jag att han har två rejäla svullnader...
Svar
6
· Visningar
1 414
Senast: SeagirlM
·
S
Hästvård vad innebär det när en häst snappar luft? hur farligt är det? räknas som sjukdom? :eek:
Svar
10
· Visningar
3 573
Senast: almostgolden
·
Hästvård Hur påverkas en häst av hakningar? Har en underbar häst på foder som inte har visat något knappt alls hos mig, ägaren säger dock att...
Svar
18
· Visningar
1 740
Senast: Valencia
·
S
Foder & Strö Vi funderar på att byta foder till vårt halblodsto och börja ge Dodson & Horrell Build Up för att få henne lite lugnare i huvudet samt...
Svar
5
· Visningar
3 247
Senast: sunny_1009
·
Hästvård Visst är det så att B-vitamin hjälper hovarna att växa lite extra? Finns det andra tillskott man kan ge? Det är nämligen så att min...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 879
Senast: Lindsen
·
C
Hästvård Skulle kolla när det är dags att vaccinera tösen som jag köpte i somras, ser då att hon är vaccinerad engång i halvåret för...
Svar
4
· Visningar
776
Senast: chira
·
Hästvård Mitt varmblod får efter ridningen, en väldigt insjunken flank. Det spelar ingen roll om det så är 10 minuters skrittrunda eller om det...
Svar
6
· Visningar
3 178
Senast: Ryver
·
I
Hästvård Min stackars häst har fått en spark så griffelbenet gick av. Ska nu stå inne 6-8 v. Då hans mycket högljudda "tjej" står vid grinden och...
Svar
10
· Visningar
1 541
Senast: tinafinis
·
H
Hästvård Har hästar sådana?:confused:
Svar
3
· Visningar
1 351
Senast: Equus
·
T
Hästvård Är det mkt eller är det ngt hästen kan klara sig bra med?.Vår shettis har nu fått fång :crazy:
Svar
10
· Visningar
2 502
Senast: Hambo
·
S
Hästvård Jag misstänker att min häst får i sig något som han inte mår så bra av eftersom han har fått knutor och några konstiga svullnader. :(...
Svar
4
· Visningar
940
S
Hästvård min häst har på senaste tiden haft lite rinnig avföring längs benen. I boxen ligger det runda fina "bollar" med gödsel men i slutet av...
Svar
1
· Visningar
849
Senast: Ylva86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka