Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö vad kostar lucernhack jämfört med pellets? ngn som vet? för- nackdelar med de olika formerna? tacksam för svar
Svar
1
· Visningar
830
Senast: Tuvalisan
·
Hästvård Vad kan hästarna råka ut för i hälsoväg om de tvingas gå i lera upp till knäna? Vi har 4 stycken hagar som är ok men sen finns det en...
2
Svar
26
· Visningar
2 441
Senast: Vita_N_6520
·
Hästvård Min nya häst har än så länge bara blivit skodd en gång, nästa gång är inom en vecka. Men, han har haft 4 st så kallade tappskor under...
Svar
15
· Visningar
2 055
Senast: leva11
·
Foder & Strö Skulle vilja veta vad ni ger er häst för kraftfoder och hur mycket? * Skriv bara med vanliga kraftfoder; oljor, pulver och sånt...
2
Svar
21
· Visningar
2 567
Senast: beauspirit
·
J
Foder & Strö Vad finns det för kraftfoder med minst 13, hälst 15 MJ/kg foder? Desutom måste det innehålla mycket CA uppåt 15g/kg hälst mer. Sedan...
Svar
12
· Visningar
1 368
Senast: Jaba
·
Foder & Strö Jag känner att jag börjar få smått panik! Han vill inte äta sitt hösilage ordentligt. Han är jättepetig med maten och nu har han...
Svar
13
· Visningar
3 645
R
Hästvård Hästen jag rider har fått ett jäkla humör och försöker verkligen bita alla som kommer honom nära. Han har varit på detta sätt i typ en...
Svar
13
· Visningar
1 384
Senast: Sariz91
·
G
Hästvård Har fått ett litet problem angående vargtänder. Hade en hästtandläkare ute förra veckan som konstaterade att pållen har två stora...
Svar
19
· Visningar
6 407
Senast: Sariz91
·
Hästvård Mår en häst dåligt om den inte har hästkompis i samma hage? Förstår ju om man har en häst ensam i ett stall utan några hästkompisar...
2
Svar
24
· Visningar
2 356
Senast: ako
·
Hästvård Vi är lite sugen på att klippa våran vbl travarvalack, han går på lösdrift med fri tillgång. Han sätter normal päls och har gått på...
Svar
9
· Visningar
1 302
Senast: kvandi
·
Hästvård Någon här som haft en häst med 5 (!!!) ledinflammtioner samtidigt (höftled, knäleder bak, samt bogleder) som blivit helt återställd...
Svar
13
· Visningar
1 816
Senast: Bialitt
·
Foder & Strö Jag blir inte klok på detta med foderstater och vilka mängder som en häst bör få. Om jag tittar på wollert.se och läser deras...
Svar
6
· Visningar
897
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö hur mycket kan man räkna med att en ettåring (varmblod) äter om de har fri tillgång på hösilage? Går ute dygnet runt på lösdrift. Sen...
Svar
2
· Visningar
708
Senast: Tuvisen
·
Z
Foder & Strö hej! Nu vill jag veta om det är någon här på buke som har fång ponny/häst som alltså har haft fång som ni sedan släppt på bete. hur...
Svar
5
· Visningar
1 160
Senast: Zalmiak
·
Hästvård Hoppas nu tråden får ligga kvar härinne...:angel: Hm:oVad är det för skillnad mellan Equiterapi(stavas det så)och kiropraktor?Vad kan...
2
Svar
20
· Visningar
3 042
Senast: juni_cool
·
Foder & Strö Då jag läste foderlära på gymnasiet fick vi lära oss att en häst pga avsaknaden av gallblåsa, ej skulle få olja i större mängder än 1...
Svar
11
· Visningar
1 751
Senast: HelenaHandberg
·
B
Hästvård Min ny inköpta häst (4 månader tillbaka) har blivit ganska lurvig nu. I och med vintern, fuktighet i luften etc och att det tar grymmt...
Svar
4
· Visningar
774
Senast: Wippos
·
Hästvård Vad är era tips och trix? Skadan gäller ett bakben, skenben.
Svar
4
· Visningar
1 083
Senast: Peppan
·
Hästvård La den här eftersom det är mer relaterad till hästvård, tkr jag... Ni som använder BoT, hur gör ni? Har hästarna det varje dag...
2
Svar
26
· Visningar
2 344
Senast: Qluring
·
H
Foder & Strö Vad jag förstått så är inte linfrön och linfrökaka samma egenskap, men har linfrön och linfröpellets samma egenskap?
Svar
2
· Visningar
919
Senast: asahes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2