Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har sökt i gamla trådar men hittar inte det jag behöver. Skulle behöva få tag i ett proteinfoder av något slag som innehåller i...
Svar
1
· Visningar
703
Senast: ameo
·
Hästvård Tog in mammas pålle i förgår och han var då lite halt. Vi lindade honom och satte in honom i boxen för vi tänkte har han sträckt sej så...
Svar
4
· Visningar
973
Senast: misen
·
Foder & Strö har en paint på 2½år, med väldigt mycket energi. hon har lite problem med att bli dålig i magen under vintern, lite lös från och till...
Svar
14
· Visningar
995
Senast: heidi maria
·
T
Hästvård Vad kan det bero på om manen på en häst byter sida? har hört att den sida manen ligger är den starkaste sidan, är det sant?
Svar
15
· Visningar
2 108
Senast: blizz
·
C
Hästvård Jag vet inte vad jag ska göra med lilltjejen. Hon har alltid tyckt att det är otroligt jobbigt att jobba på volt men nu har hon blivit...
Svar
5
· Visningar
818
Senast: Mynta2
·
Hästvård Vad kan det betyda att en häst har koliksymtom i 150 dagars dräktighet? Stoet har haft normala och normalt många avföringar idag. Har...
Svar
8
· Visningar
1 254
Senast: mag
·
S
Foder & Strö Är det någon som vet på ett ungefär hur mycket 1 liter krossad korn väger? Jag vet att det varierar lite.
Svar
6
· Visningar
1 049
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Finns det någon som vet vart man får tag på Huf Grip snösulor :confused:
Svar
1
· Visningar
664
Senast: Alexandra_W
·
T
Hästvård Finns det några som är hästskötare här??? Kanske kommer jag till våren åka med och grooma åt en av Sveriges bästa fälttävlansryttare...
Svar
3
· Visningar
776
Senast: neferra
·
Hästvård Idag när jag skulle göra iordning pållen inför klubbisen i dressyr, tyckte jag att han gick konstigt in från hagen....in och testa i...
Svar
1
· Visningar
706
Senast: Elanor
·
Hästvård Finns det ngn anledning ur hälsosyn som en häst rullar sej, ger det massage eller? Varför tror ni att en häst rullar sej? Alla teorier...
2
Svar
27
· Visningar
9 611
Senast: Shaklima
·
Foder & Strö Okej, fick nu analysen på häsilaget. Dock var inte Ca/P med. TS 70,3 % Energi: 8 mj /kg foder Smbp: 54gr / kg foder Råprotein: 115 /kg...
Svar
8
· Visningar
997
T
Hästvård Jag tycker extremt synd om min "sköthäst"(jag brukar bara pyssla om henne och borsta henne någon dag i veckan sådär) eftersom hennes box...
Svar
6
· Visningar
1 121
Senast: Tooveee
·
Hästvård får min häst i det nya stallet men hur mycket är det på ett ungefär i torrfoder?? Jag vet att det beror på hur mycket vatten man...
Svar
6
· Visningar
943
Senast: söderböna
·
Hästvård Behöver hjälp att stöta och blöta lite ang. kastrerering av min 2-åring. Eftersom han inte gick vidare efter rådgivande är det nu dags...
2
Svar
24
· Visningar
2 973
Senast: lundsbo
·
L
Hästvård Hej min ena häst är öm i ryggen och nu ska kotknakarn komma ut den 9e Hon ville kolla på han men nu sitter jag och undrar vad hon kan...
Svar
5
· Visningar
1 081
Senast: NilaD
·
Foder & Strö Någon som vet vilka tecken/biverkningar B-vitamin brist ger? Alltså, hur man märker på hästen att den har bristen?
Svar
1
· Visningar
1 148
Foder & Strö Min häst får bara mineraler upptill grovfodret, (har gjort analys) och nu har han blivit lite lös i magen. Det började strax efter jag...
Svar
5
· Visningar
1 447
Senast: mahlmt
·
Hästvård Hur gör ni när ni har bokad tid på en veterinärklinik, ser ni till att hästen är torr o putsad till det besöket? Vi har tid hos...
2
Svar
22
· Visningar
2 331
Senast: kvandi
·
K
Hästvård Har en häst som fick hovbensrotation efter fånganfall, var och röntgade i juli med domen måttlig/stark rotation ska nu på återbesök på...
2
Svar
24
· Visningar
5 846
Senast: krocket
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar