Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård ja har precis börjat med torv o spån o tänkte ja skulle göra en bädd av det. men hur ofta behöver man byta ut allt o göra om de? Eller...
Svar
18
· Visningar
1 967
Senast: Gervin
·
Hästvård Mitten av juni: Hästen gått på bete i en månad dygnet runt men ridits varje dag men ej så hårt. Hästen stallas in och börjar tränas...
Svar
14
· Visningar
1 632
Senast: Seabaz
·
Hästvård Idag när jag städade krubborna låg det något och skramlade i unghästens (hon är född juni 2006) krubba. När jag tog upp det visade det...
Svar
1
· Visningar
668
Senast: Snowball
·
H
Hästvård Jag har under åren sett många (egna och andras) hästar fått behandling i lederna med tuppkam och cortison. Men idag för första gången...
Svar
4
· Visningar
1 562
Senast: Helan
·
M
Foder & Strö Vad har en häst på ca 400kg i lätt arbete för saltbehov per dag? Hurdant ökar saltbehovet när arbetet ökar?
Svar
2
· Visningar
1 455
Senast: mahlmt
·
Hästvård Tog hem en häst som jag ska ha på prov nu 3 månader för att se om han kan vara något för mig och jag för honom. Hästen ifråga har...
Svar
3
· Visningar
1 068
Senast: Miaa
·
Hästvård Vet att det finns massor med trådar men jag hittar ingen som frågat detta. Igår när jag tog in hästen så gick hon precis som vanligt...
Svar
17
· Visningar
1 723
Senast: Nixehen
·
Hästvård Om hästen varit avställd/dräktig i 2-3 år, vad bör man tänka på INNAN igångsättning? Mest så man inte sätter igång en sned häst och...
Svar
7
· Visningar
845
Foder & Strö Som rubriken lyder :D Vill ha tips på allt som gör att mage+tarm är i balans. Detta är tänkt till eksemhäst.
Svar
14
· Visningar
1 630
S
Hästvård och knölar nedanför, vad är de? Upptäckte detta på min ponny i morse och är orolig.
Svar
1
· Visningar
585
Senast: -Sharpay-
·
G
Hästvård Hej jag har en fundering och jag hoppas att någon kanske kan hjälpa mig att tänka utanför "the box". Jag har ett sto som jag hämtade när...
2
Svar
20
· Visningar
2 408
Foder & Strö Har nu hämtat ut min påse med Hilton regulate till mitt sto. Men, problem uppstod. Det är just bara en brun påse med regulate...
Svar
3
· Visningar
999
T
Foder & Strö Ett russ i mitt stall på 4år får, enligt mig, på tok för mycket mat! Både morgon och kväll får hon 3dl havre+6dlkraaft. Sen får hon 3kg...
Svar
10
· Visningar
1 656
Senast: c0pyright
·
Foder & Strö Vi har ett riktigt bra hö i stallet med värdena: Ts: 84 Energi: 9,3 smrp: 83 Mg: 1,5 Ca: 3,7 P: 1,9 Hästen ifråga är ett hbl...
Svar
12
· Visningar
1 326
Senast: Onnie
·
Hästvård Ja ni ser frågan. Vet att det kan vara ett symptom på akut vätske- och mineralbrist hos tex kapplöpnings- och distanshästar som svettats...
Svar
9
· Visningar
5 498
Senast: Tscabo
·
M
Hästvård Hej! Min kompis fick ett samtal i från våran stallägare att hästen hade stått ute i hagen och skakat. Dom tog in hästen och han var varm...
Svar
9
· Visningar
1 318
Senast: n33Lu
·
T
Hästvård Tror ni att hästar kan bli dementa som människor? Och bli snurriga och glömma bort saker och bete sig konstigt när dom blir gammla?
Svar
4
· Visningar
1 945
Senast: lady_vip
·
Hästvård Jag vet inte vad jag ska hitta på! Köpte mitt varmblodsto för lite drygt en månad sen. Sen dag ett har hon bråkat med mig, bockat och...
Svar
12
· Visningar
1 039
Foder & Strö Bara nyfiken, men vad är en "normal"foderstat för en galoppör som tränas och tävlas i galopp? Jag hörde en hösilagemängd som lät VÄLDIGT...
Svar
7
· Visningar
1 064
Senast: toughcookie
·
Foder & Strö Har sökt i gamla trådar men hittar inte det jag behöver. Skulle behöva få tag i ett proteinfoder av något slag som innehåller i...
Svar
1
· Visningar
703
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter