Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Nu vill jag en gång för alla ha reda på följande: Är linfrö det bästa att ge hästar med förstoppnings bekymmer? Spelar det någon...
Svar
12
· Visningar
1 277
Senast: KillerQueen
·
L
Foder & Strö Jag har gett min häst betfor sen jag köpte honom men funderar nu på att ge han linfrön ist pga att han blir så pigg på betforet. Hur...
Svar
16
· Visningar
1 742
Senast: KillerQueen
·
Foder & Strö Idag när jag tittade på analysen av hösilaget så var endast TS, MJ och smbrp med. Inga mineraler. Värden på hösilaget: TS 70% smbrp...
Svar
19
· Visningar
1 225
  • Låst
Hästvård Har lite små funderingar sang min foder häst och fång. Hon har aldrig haft fång (vad nuv ägare vet) hon är i ganska akut (ja inte...
Svar
11
· Visningar
1 298
Senast: lobell
·
  • Låst
Hästvård Har en shettis här hemma som inte mår bra alls. Har märkt att han rört sig stelt ett par dagar, men inte reflekterat allt för mycket...
Svar
4
· Visningar
976
Senast: FreeLou
·
Hästvård Min häst har en ful vana att stå och sparka i väggarna inne i boxen, framför allt vid fodring och när han äter. Har funderat på om...
Svar
14
· Visningar
1 010
Senast: aysha
·
Hästvård Igår började min hästs ben att svullna upp, och idag var de jämntjocka från hovet och över kotan. Hon har fått behandling med akupunktur...
2
Svar
21
· Visningar
2 809
Senast: Dorinda
·
Hästvård idag var min häst lite svullen och varm på ena bakbenet, nere vid kotan. hon fick vila idag. skulle ni ha ridit imorgon även om hon är...
Svar
6
· Visningar
712
Senast: Zaida
·
Hästvård Har en kompis som har en quarter blir så snuvig. Näsflödet börjar vid ansträngning och när de kommer in efter ett pass i ridhuset så...
Svar
4
· Visningar
1 585
Senast: Nethril
·
Foder & Strö Jag klantade till mig lite och råkade blöta upp en större mängd lucern. Fråga mig inte varför.. Hur länge håller sig blöt/fuktig...
Svar
3
· Visningar
807
Senast: Candino
·
Hästvård När min lilla hingst var liten så drack han ur vattenkopp precis som sin mamma. Men efter avvänjning har han bara haft hink. Han är...
2
Svar
37
· Visningar
3 527
Hästvård Hej! Min unghäst har en väldigt känslig mage och har haft magsår. Hon tål inte kraftfoder, frukt eller smärtstillande nulängre utan...
Svar
2
· Visningar
826
Senast: maria_b
·
Z
Hästvård Nya hästen har nu skor och brodd. Funderar dock på att ta bort skorna helt, hade så på förra hästen på vintrarna och det funkade kanon...
2
Svar
29
· Visningar
2 068
G
Hästvård hästen i detta fallet gör såhär: höjer ryggen, stoppar rumpan in under sig, och står och trampar ganska bredbent med bakbenen långt...
Svar
13
· Visningar
1 531
Senast: muppia
·
Hästvård Jag har suttit och läst en mängd trådar nu och märkt att det är väldigt delade meningar om när man ska låta veterinär undersöka hästen...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 012
Senast: ellan84
·
L
Hästvård Har haft min häst ute på foder och när han sen kom hem igen 2 år senare såg/ser han ut som en ardenner!!:eek: jag minns honom som ädel...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 277
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Protexin säljs tyvärr inte längre. Någon som vet om det finns något annat preparat som är baserat på friska hästars tarmflora, som...
2
Svar
31
· Visningar
7 015
Senast: munter11
·
Hästvård Hade startat denna frågan på hoppning.Men kanske fler kollar på vård???Fyrfaldig effekt mot ledbesvär – på naturligt sätt säger dom om...
2 3
Svar
51
· Visningar
10 111
Senast: H3+
·
L
Hästvård Har precis köpt magnetboots till min häst som haft hovledsinflammtion. Han var helt bra efter behandlingen, men tänkte testa detta för...
Svar
1
· Visningar
930
Senast: Viggen
·
B
Hästvård Någon som har sin häst vaccinerad mot ringorm? Hur tycker ni att det har fungerat? Alla stallets hästar är vaccinerade mot det. Även...
Svar
7
· Visningar
1 810
Senast: ekedal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka