Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Behöver lite tips & råd. Har en snart 21 årig kallblodstravare, börjar få problem hur jag ska lösa hans värme. Han fryser helt...
Svar
14
· Visningar
1 461
Senast: Spirit
·
Hästvård Hur funkar det och vart skickar man det? Funderar på att kolla upp hästens mage ordentligt nu eftersom den aldrig blir bra...
Svar
4
· Visningar
747
Foder & Strö hej, jag har ett varmblod som är uppspänd i buken och har högljuda tarmljud. bajsa och fisa gör hon som alla andra:). kan det vara...
Svar
1
· Visningar
615
Senast: Qodrofenia
·
B
Hästvård Vårt stall har en avdelning med 6 boxar och i den andra ändan där vi även har silage och spolspilta finns det även 2 boxar. Nu två...
Svar
5
· Visningar
935
Senast: Messy
·
Hästvård Ja, vad kan det finnas för olika orsaker till att lamellranden i hoven blir bredare? Kan skoningen spela in? Underlaget i hagen...
Svar
5
· Visningar
4 304
L
Hästvård Hej funderar på hur mkt ni har fått betala för att raspa tänderna på era hästar,när vetrinären kommer ut till en,Jag ska beställa tid...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: leva11
·
L
Hästvård Hej vi fått hem en ponny till våran ena dotter har haft han nu ca 3veckor,vad jag har lagt märke till att han går och fiser och pruttar...
2
Svar
21
· Visningar
2 683
Hästvård Det fanns en tråd där det stod lite om en häst som var känslig mot spån. Men jag vill höra lite mer om det. Min häst har lite...
Svar
4
· Visningar
946
Senast: tinafinis
·
Hästvård Vad tycker ni, vet att man brukar raka tidigare. Men tänkte raka fram bara inte hela hästen, kan man göra det nu trots att det är lite...
Svar
4
· Visningar
701
Senast: skogersson
·
Hästvård Hej. Har ett litet "problem" som jag behöver råd runt. Jag tar hela historien så bilden kring "problemet" blir så klar som möjligt...
Svar
11
· Visningar
1 403
Senast: maria_b
·
E
Foder & Strö Ska köpa lusern och ge min häst, men undrar vilken som är bäst - pellets eller hackat strå? Ur förvaringssynpunkt är ju pellets bäst...
2
Svar
20
· Visningar
2 428
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Igår när jag kom till stallet stod hästen och småtuggade lite på maten. De Hade nyligen fått eftermiddagshöet och kraftfodret så jag...
Svar
2
· Visningar
618
Senast: Lyckan i Halland
·
Hästvård Nu har det varit en period då vi har haft kallt väldigt ofta. Med kallt menar jag under -20 grader... Hur mycket har ni era hästar ute...
2
Svar
30
· Visningar
3 490
Hästvård Idag när jag kom till stallet hade hästarna kommit in ungefär 30 min innan, så kraftfodret hade de hunnit äta och höet hade de ätit en...
Svar
10
· Visningar
997
Senast: frittan
·
Foder & Strö Detta har varit uppe till (infekterad) diskussion förut. :D Men... Kan hel havre påverka hästens lynne mer negativt än om den är...
Svar
1
· Visningar
666
Senast: IngelaH
·
Hästvård Någon som har kastrerat en äldre hingst? Vad har det gett för resultat? Funderar på att kastrera en hingst som betäckt lite grann...
Svar
1
· Visningar
789
Senast: Ela
·
L
Hästvård Min häst har sedan i början av hösten börjat .. klia sin tunga väldigt mkt >_< Han liksom sticker ut tungan, biter tag i den och drar in...
Svar
1
· Visningar
943
Senast: tinafinis
·
I
Foder & Strö hej, jag undrar hur mkr foder ni ger era pållar? jag ger men islandshäst 3 kg hösilage per dag men sen får hon 5 dl havre +...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
10 385
Senast: settis
·
Hästvård Eftersom jag tror att många använder detta forum för att se om andra har några erfarenheter av det ens häst drabbats av tänker jag nu...
Svar
1
· Visningar
1 353
Senast: Bialitt
·
F
Hästvård Min shettis har sedan dagen jag köpt henne kommenterats för sin mjuka goa mule. Den har alltid haft en massa mjuk päls.:love...
Svar
3
· Visningar
1 226
Senast: flickancarra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka