Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Jag har haft min foderhäst sedan den 8:e November. Nu hade jag ut vet förra veckan för chippmärkning och besiktning. På besiktningen...
Svar
6
· Visningar
1 181
L
Foder & Strö Min häst, ett arabiskt fullblod på 14 år, lägger lätt på sig. Han får 8 kg hösilage, 1/2 kg lucernpellets och 1/2 kg betfor per dag. Han...
Svar
17
· Visningar
1 515
Senast: lundborg
·
Hästvård Vad använder man för behandling till svallkött nuförtiden? Tidigare var det ju Nelex, men det får ju inte användas längr eom jag fattat...
2 3
Svar
40
· Visningar
21 706
Senast: biffen
·
Foder & Strö hur mycket torr pellets vågar man ge? damen äter lungt och sansat och hon får hippo breed och dangröns lucern, jag har nu gett 5...
Svar
3
· Visningar
696
Senast: Shaklima
·
N
Hästvård Hej alla kloka hästvetare. Har en diskution om fölavmaskning. Hur länge ska man avmaska ett föl/unghäst var fjärde månad? Hoppas ni är...
Svar
5
· Visningar
1 354
Senast: Madick
·
Hästvård Folk i stallet tycker att jag är tokig som släpper ut min häst i hagen när han är skodd utan snowgrips. "Det blir ju styltor". Jo, så är...
Svar
13
· Visningar
1 536
Senast: axel
·
T
Foder & Strö Ja vad tycker ni, är det verkligen bäst att få tag på höet med högst värden? En tjej med en fjording hittade ett riktigt bra hö, med...
Svar
13
· Visningar
1 683
Senast: Tora
·
Hästvård Behöver lite tips & råd. Har en snart 21 årig kallblodstravare, börjar få problem hur jag ska lösa hans värme. Han fryser helt...
Svar
14
· Visningar
1 458
Senast: Spirit
·
Hästvård Hur funkar det och vart skickar man det? Funderar på att kolla upp hästens mage ordentligt nu eftersom den aldrig blir bra...
Svar
4
· Visningar
746
Foder & Strö hej, jag har ett varmblod som är uppspänd i buken och har högljuda tarmljud. bajsa och fisa gör hon som alla andra:). kan det vara...
Svar
1
· Visningar
615
Senast: Qodrofenia
·
B
Hästvård Vårt stall har en avdelning med 6 boxar och i den andra ändan där vi även har silage och spolspilta finns det även 2 boxar. Nu två...
Svar
5
· Visningar
935
Senast: Messy
·
Hästvård Ja, vad kan det finnas för olika orsaker till att lamellranden i hoven blir bredare? Kan skoningen spela in? Underlaget i hagen...
Svar
5
· Visningar
4 296
L
Hästvård Hej funderar på hur mkt ni har fått betala för att raspa tänderna på era hästar,när vetrinären kommer ut till en,Jag ska beställa tid...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: leva11
·
L
Hästvård Hej vi fått hem en ponny till våran ena dotter har haft han nu ca 3veckor,vad jag har lagt märke till att han går och fiser och pruttar...
2
Svar
21
· Visningar
2 683
Hästvård Det fanns en tråd där det stod lite om en häst som var känslig mot spån. Men jag vill höra lite mer om det. Min häst har lite...
Svar
4
· Visningar
944
Senast: tinafinis
·
Hästvård Vad tycker ni, vet att man brukar raka tidigare. Men tänkte raka fram bara inte hela hästen, kan man göra det nu trots att det är lite...
Svar
4
· Visningar
701
Senast: skogersson
·
Hästvård Hej. Har ett litet "problem" som jag behöver råd runt. Jag tar hela historien så bilden kring "problemet" blir så klar som möjligt...
Svar
11
· Visningar
1 402
Senast: maria_b
·
E
Foder & Strö Ska köpa lusern och ge min häst, men undrar vilken som är bäst - pellets eller hackat strå? Ur förvaringssynpunkt är ju pellets bäst...
2
Svar
20
· Visningar
2 428
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Igår när jag kom till stallet stod hästen och småtuggade lite på maten. De Hade nyligen fått eftermiddagshöet och kraftfodret så jag...
Svar
2
· Visningar
618
Senast: Lyckan i Halland
·
Hästvård Nu har det varit en period då vi har haft kallt väldigt ofta. Med kallt menar jag under -20 grader... Hur mycket har ni era hästar ute...
2
Svar
30
· Visningar
3 490

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka