Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Fick svaret från Vidilab idag och det var 0 i spolmask och 60 i lilla/stora blodmasken. Bör jag avmaska eller är detta nomalt?
Svar
2
· Visningar
721
Senast: caradan
·
Hästvård Jag har nu röntgat min ena fånghäst och vet tyckte att vi skulle ge honom en rejäl chans !:bump: Hon skrev ut Finadyne, då inte Metacam...
2
Svar
23
· Visningar
2 062
Senast: Wilfa
·
Foder & Strö Vad har ni för kommentarer om rands and wilson är det någon som fodrar med det? Får väl inte lägga ut en länk till deras hemsida va?
Svar
5
· Visningar
2 732
Senast: valentine
·
Foder & Strö Hej undrar vilka kraftfoder fabrikat / sorter det finns på granngården! Gärna pris också!!!!
Svar
3
· Visningar
1 032
Hästvård Har ett hbl som vet har vart ute o kikat på men även vart på klinik. Han har haft en galla vänster bak som har varierat mellan hård o...
Svar
3
· Visningar
820
Senast: miamiSwing
·
Hästvård När jag köpte min häst för 3 månader sedan var hon mycket sne bakifrån på korset. Min tränare sa att hon trodde att det kunde jämna...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 708
S
Hästvård Min häst fick 2 stycken sår fram på "smalbenet" på ena frambenet i höstas. Det har varit jättesvårläkt och har varit infekterat vid ett...
Svar
4
· Visningar
1 158
Senast: hillevie
·
C
Hästvård Lite nyfiken på hur ni gör.. Hur ofta mockar ni ur era boxar helt så att inget finns kvar? Hur ofta skurar ni vattenhinkarna? Hur...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
5 317
P
Hästvård Hur vanligt är det att en häst med dubbelsidig knäledsinflammation (bak) inte visar någon reaktion överhuvudtaget vid böjprov? Ingen...
Svar
15
· Visningar
1 937
Senast: Piraya
·
Foder & Strö Har en häst som inte tål betfor. Läst här flera som gjort så att de sköljer ur allt sockervatten ur betforn. Har testat detta i snart en...
Svar
2
· Visningar
1 029
Senast: mahlmt
·
M
Hästvård Hejsan! Min pålle är täckesklippt just nu. Jag funderar dock på att klippa så att han bara får kvar en "filt" på ryggen som...
Svar
4
· Visningar
2 025
Senast: mackan
·
Svar
14
· Visningar
2 337
Senast: eka
·
I
Hästvård Igår läste jag på anslagstavlan i stallet om en ny sorts hästskor som tydligen ska vara jättebra, i artikeln kallades de för 'framtidens...
Svar
11
· Visningar
4 580
Senast: vdb
·
Hästvård Jag undrar om någon kan förklara en sak för mig. La in en ny saltsten förra veckan. Nu har hästen slickat i sig hälften!! Den har...
Svar
2
· Visningar
931
Senast: TinyWiny
·
E
Hästvård Min häst började sätta vinterpäls för några månader sedan, och nu är hon alldeles rutig i pälsen. Hon har en del gamla ärr som jag inte...
Svar
2
· Visningar
1 873
Senast: ebba85
·
Hästvård Någon som vet mer? Det knäpper i lederna (bakbenen) i när man rider eller när han skruttar runt i hagen.. Extra högt knäpper det i...
Svar
8
· Visningar
2 700
Senast: Petunia
·
Foder & Strö Nej jag behöver inte hjälp med att räkna men ha andra frågor. Hur gör ni andra som har häst på lösdrift när ni räknar ut foderstaten...
Svar
11
· Visningar
944
Senast: Zondell
·
Foder & Strö Hej alla :-) Min häst har from idag börjat att få Salsa havrefri musli. Hon får även kli och loppfrön. Loppfrön kan man ju ge...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: caradan
·
L
Hästvård Jag har jätte svårt att mocka hos min häst då hans skit delar sig.. Kluttarna ser runda och fina ut tills man tar i dom, då blir det som...
Svar
4
· Visningar
931
Senast: Laila87
·
S
  • Låst
Hästvård Mellan kl 20.30-21.30 den 10/12-08 när jag skulle ta in hästarna hittade jag min häst liggandes i hagen, han andades inte. Jag blev...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 974
Senast: Ela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar