Renlighet (mockning, hinkar, krubba)

Sv: Renlighet (mockning, hinkar, krubba)

jag mockar ut helt när det behövs ca en dag i veckan då mitt sto är väldigt stökig så det blir mkt blött.
Gammelgubben mockar jag ut hos kanske nåpn gång i halvåret.
skrubba hinkar har kjag avrit lite dålig på den senaste tiden sköljer bara ur dom lite foert sådär men skrubbar iallafall nån dag i veckan får börja skrubba varje dag:)
krubban torkar jag ur varje dag typ och skrubabr den gör man väl inte så ofta:O

Hur ofta mockar ni ur era boxar helt så att inget finns kvar?
En gång varje - vartannat år. Har permanentbädd.

Hur ofta skurar ni vattenhinkarna?
En gång i veckan vintertid, oftare när det är varmt. Sköljer ur dem dagligen.

Hur ofta skurar ni mathinkarna?
De som man gör ordning mat i? De burkar som innehållit blöt mat varje dag. De som bara innehållit torr mat, oj, sällan. De kommer ju aldrig i kontakt med annat än säg torrt korn. Kanske en gång var sjätte månad?

Hur ofta tvättar ni ur krubborna?
En gång i veckan. Om någon häst lämnat mat skuras det alltid ur den dagen också.

Tillägg - med skura menar jag med borste + diskmedel, inte bara skölja ur eller borsta ur med diskborste + vatten

Liknande trådar

Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
848
Senast: Lucifer
·
Svar
0
· Visningar
670
Senast: Lexa
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
927
Senast: Fiorano
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 178
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Höstföräldrar 2023

Hund, Katt, Andra Djur