Natten till torsdag 11/12-08 var en mardröm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Natten till torsdag 11/12-08 var en mardröm

Eller att man just för tillfället inte är kapabel att köra tex alkohol etc.
Tur det gick bra för hästen!
TS gjorde vad hon kunde.
En annan har inga vinterdäck till sitt släp. Detta ligger högt på min prio, men jag får aldrig tummarna loss. Får nog ta o införskaffa detta innan det händer nåt.

Jag blir verkligen ledsen av att läsa detta.
(Har ringt dig också men ej fått tag på dig)

Vad trodde veterinären felet var? Kolik? Varför? Sen förstår jag inte riktigt hur man som vet kan lämna en döende häst med "jag tror inte han överlever natten".

Varför hörde du inte av dig till mig? Jag hade självklart hjälp till att köra honom eller fixat någon närmare som kunde hjälp till. Jag har trots allt bara lite drygt en timme hem till dig.

Har vet kollat honom något mer? Hör av dig!!

Själv tycker jag att det är självklart att man hör av sig till förra ägaren vid ett sånt här allvarligt fall du har ju trots allt bara haft honom i en månad.

Blir både rädd och besviken av att läsa detta.

Sprider ut hans hö i boxen och i hagen för att han ska hålla sig sysselsatt så han inte vräker i sig maten. (Vet. sa att han ska hållas sysselsatt speciellt dom närmaste dagarna)

Du har frågat mig om råd med foderstaten och jag har svarat att han behöver ha i princip fri tillgång på grovfoder samt protein tillskott. Vid fritillgång kommer han inte att värka i sig maten och han kommer att hållas sysselsatt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Foder & Strö Min häst hade en kraftigare släng av kolik i måndags, men läget verkar nu stabilt PEPPAR PEPPAR... Ska väll inte säga för mycket...
Svar
5
· Visningar
8 216
Hundhälsa Hela familjen har varit i chock den senaste veckan. Vår knappt två åriga Kooiker tik gick från fisk till död på bara några dagar...
2
Svar
35
· Visningar
7 214
Senast: Eohild
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 655
Senast: Fille
·
Gravid - 1år Nu sover Moa, kors i taket, så påbörjar iallafall berättelsen och ser hur långt jag hinner. Natten 13-14 oktober Vaknade med värkar...
2
Svar
24
· Visningar
3 042
Senast: Chlo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18