Vad var det som hände egentligen? Hon bara dog!!

Sv: Vad var det som hände egentligen? Hon bara dog!!

Lungödem kan däremot uppstå väldigt fort utan att man tidigare kunnat se några direkta tecken som pekar på just det

Just lungödem var precis vad jag tänkte på när jag läste ts inlägg.

Mina sympatier till dig ts i denna sorgliga tid.
 
Sv: Vad var det som hände egentligen? Hon bara dog!!

Stackars ni!! Det blir så himla chockartat när det går så där fort. Vi förlorade vår springerhane i höstas, han gick oxå från synbart frisk och pigg till död på ett dygn, men var dock nio år. Vattenfyllda lungor och förstorat hjärta, och troligen p g a hjärtfel som kan ha funnits länge men inte märkts.

Tröstkramar
 
Sv: Vad var det som hände egentligen? Hon bara dog!!

Nej fy så hemskt!:cry: Nu har jag inte den minsta koll längre men kan nån av de rasbundna sjukdomarna ge sånna symptom? Tänkte lite på den där von Willebrandts disease speciellt när du skrev om det där hon haft på huvudet. Hoppas ni får reda på orsaken iallafall
 
Sv: Vad var det som hände egentligen? Hon bara dog!!

Fyy vad hemskt. Jag beklagar sorgen. :cry:

Jag har aldrig varit med om något liknande men jag vet en afghan som råkade ut för något snarlikt. Han blev också supersjuk extremt snabbt, dom åkte i ilfart till ett stort djursjukhus (dom bodde lite off så att säga) men det var för sent. Det visade sig vara en ovanlig sjukdom där lymfsystemet brustit, så han hade vätska i hela buken. Han blev dock sjuk innan och behandlades för lunginflammation, blev bättre men sedan dålig igen och det var då det gick så väldigt snabbt. :(
 
Sv: Vad var det som hände egentligen? Hon bara dog!!

Usch vad hemskt,vet precis hur det känns, november 2004 förlorade jag min nästan 11 månaders lilla vovve,han fick ett liknande EP-anfall på kvällen,vi åkte in direkt,vet sa att det var "vanligt" att hundar kan få ett anfall,och sedan aldrig mer igen,så han tyckte att vi borde åka hem igen och återkomma om det skulle bli fler anfall så skulle han sättas på medicinering,vi åkte hem,oroliga så klart,nästan hemma så fick han ett till anfall,vi vände på en gång, och åkte tillbaka dom där 8 milen,och under den tiden så fick han 4-5 anfall,och kräktes,när vi kom in igen så tog dom oss på allvar,och vi han knappt säga hejdå,utan dom tog tag i han på en gång,och bar in honom,nu skreks det hej vilt om förgiftning.

Vi fick lov att åka hem,och veterinären skulle ringa oss efter lunch dagen efter. Vi väntade och väntade,och tillslut ringde dom,natten hade inte varit bra,utan han hade haft en 5-7 anfall till,men det sista hade han haft kl 5,så sen hade han varit fri,dom trodde det var över,men ville behålla han för reservation en natt till,vi valde att inte komma och hälsa på,eftersom han skulle bli så ledsen i fall jag kom,och sen åkte igen,utan jag åkte in till stan och köpte ett gott ben,och en ny leksak,gick och lade mig tidigt,för jag ville att natten skulle gå fort så jag kunde få hem min lilla valp.

23.07 ringer telefonen,och jag visste precis vem det var,ingen av mina vänner ringer mig mitt i natten. Kommer inte i håg så mycket av samtalet,bara några korta ord,blodet koagulerar inte,utan det "läcker" ut genom slemmhinnorna,gett medicin åt detta,brukar stanna av på en gång,men nu har dom gett han 2 omgångar under 20 min,och inget händer.
Vill du komma in,eller ska vi ge han sprutan på en gång?

Jag svarade ett tomt "ge han sprutan,han ska inte behöva lida" sen lägger jag bara på telefonen. Jag grät som ett litet barn,jag kunde inte sluta.

Den sista bilden jag har är att han ligger på rygg i mina armar och sover efter alla anfall,att veterinären bär iväg han,och han kolla över axeln efter mig... Att jag svek han för att jag inte kom och hälsade på när jag hade chansen. Ältade det i många år efter.

Ingen vet vad som hände,alla värden var bra,hjärta,njurar,blod,lever.

Han begravdes under hans favoriträd på gården,det var november,snön rasade ner,lite käla i marken,jag stog och lyste upp med billyserna medans tårarna sprutade och grävde en grop.

Han fick ligga inlindad i ett stalltäcke som han brukade ligga på när vi var ute i stallet,tillsammans med hans älskingspipis,och en liten dikt:

Älskade valp..
Jag saknar dig. Varför rycktes du ifrån mig så tidigt?
Du var,och kommer alltid att vara min allra bästa vän.
Jag förstår inte hur jag ska kunna leva utan dig.
Det känns som ett svek,att jag svek dig,men det skulle jag aldrig göra,aldrig någonsin. Dom sa att du skulle bli bra,att du skulle få komma hem. Annars så hade jag kommit till dig.

Snöflingorna singlar fortfarande ner och kväver dina sista tassmärken här hemma på gården,men i mitt hjärta kommer dina steg alltid att synas.

Jag älskar dig,nu och föralltid.

Sov gott min älskade lille valp!
 
Sv: Vad var det som hände egentligen? Hon bara dog!!

Behöver jag säga att tårarna rinner när jag läser detta?

TS: Hoppas ni får reda på vad som ställde till denna mardröm.
Usch kan inte ens tänka mig tanken om det skulle hända min lilla valp.
 
Sv: Vad var det som hände egentligen? Hon bara dog!!

Lider med dig verkligen!
Min fina labb tik blev bara 3 år då hon plötsligt la sig ner och började gnälla när hon lekte ute på vårat lantställe. Mamma och pappa som var där agerade snabbt och slängde direkt in henne i bilen körde till grannen som var pensionerad vetrinär. Väl där 3 minuter senare konstaterade han att hon var död och han gissade på storke eller hjärtattack eller liknande. En timme senare när mina föräldrar kört hem viste jag redan innan dem hade öppnat munnen att hon var död. Vi valde att inte göra obduktion på henne eftersom hon redan var död och det fanns inget att göra. Hela familjen åkte tillbaka till lantstället och begravde henne under hennes favorit träd, och där ligger hon än.

Vi var så nöjda med dem 3 år vi fick med henne så dagar senare köpte vi en ny labbtik. En ack så bra hund som tyvärr har fått sina dagar räknade vid 7 års ålder.

Tur har jag dock fått som fått äga dem två finaste och bästa hundarna i världen (okej det lät Cheesy men så sant)
 
Sv: Vad var det som hände egentligen? Hon bara dog!!

Beklagar verkligen sorgen
Kan det vara så att hon fått i sig något giftigt tex GLUKOL
Det räcker med jättelite.
Min granne hade en hund som dog så plötsligt, De kom fram till att det va glukol hon slickat i sig. mycket giftigt
Vanligt nu på vintern
 
Sv: Vad var det som hände egentligen? Hon bara dog!!

kl

Nu har vi fått obduktionsrapporten (endast muntligt från vet), det var inte jag som pratade med dem utan mamma, så jag kan inte ge några detaljer.

Men Salle hade iaf hjärtmuskelinflammation som berodde på nedsatt immunförsvar. Det nedsatta immunförsvaret ska vad jag förstått ev varit medfött.
 
Sv: Vad var det som hände egentligen? Hon bara dog!!

Fy sjutton vad hemskt.. Mardrömmscenario :(

Sänder alla mina sympatier till er.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 867
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 421
Senast: Anonymisten
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 525
Senast: Shaggy
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Allt känns hopplöst…
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp