Jag håller tummarna för att den numer svanslöse kryar på sig! Samt, mitt i eländet, så tycker jag att det är en väldigt intressant fråga, du tar upp och hoppas på att få klarhet.Nu är ju det stora problemet här inte kostnaden, utan de faktum att de gjort fel från första början vilket lett till en hög amputation som de vill ha 25 000 kr för.
Att det priset rimligt med tanke på att det är ett djursjukhus har jag förstått nu.
Men att de agerat så pass fel att min katt blir lidande och totalt ska punga ut över 40 000 kr när allt förhoppningsvis är över. Det är sjukt.
Därför är frågan vart man kan vända sig i fall de inte kompenserar oss på något vis.
Jag tänker typ IVO när det handlar om vår sjukvård.
Inom humansjukvården så tror jag att man slutat pricka enskild personal, däremot kan en avdelning/enhet få kritik för felaktiga val men att tanken är att personal ska våga erkänna att fel begåtts och att man då försöker utröna varför.
Att jag tänker att många arbetare på kliniker kunde nog gärna vittna om oerhörd stress ibland, mental påfrestning, otillräckliga lokaler eller rutiner, men att det så klart blir fel om en enskild arbetare då pekas ut, eller flera, fast de kanske har helt rimliga förklaringar på hur något kunde gå fel.