Snedhet i korset

Sv: Snedhet i korset

Men när du skriver att din kiropraktor har utbildat sig i 8 år uppfattar i alla fall jag det som att du menar en 8 års heltidsutbildning, men du menar alltså att hon har gått en grundutbildning på en viss tid och därefter vidareutbildat sig efterhand?

Det är ju kanon att ha hittat en så välutbildad kiropraktor, men det innebär inte att inte fler grupper än just kiropraktorer kan gå dessa vidareutbildningar.

Så om du skall jämföra en kiropraktor med en eq bör du ju jämföra deras grundutbildning ( för även equiterapeuter vidareutbildar sig, vet du ), och de här åtta åren, var ju, som du skrev, din kiropraktors utbildning, med diverse vidareutbildningar.

Fördelen med att ha en equiterapeut är ju även att om du anser att denna har felbehandlat din häst kan du lämna in en anmälan till ansvarsnämnden, eftersom alla "riktiga" equiterapeuter har en ansvarsförsäkring.

/

Susanne

nu är inte jag kiropraktor.. har haft en del samtal med den kiropraktor vi anlitar och hon har 8 års utbildning och 20 års erfarenhet.

den ET vi anlitade via (på) en större klinik i nedre sverige vart jag inte alls nöjd med.

Vilket innebär att hon borde ha utbildat sig till hästkiropraktor runt 1980, då hon var någonstanns mellan 20 - 25 år...
Antingen har du fått tag på en av de tidigast utbildade hästkiropraktorerna i Sverige, eller så överdriver din kiropraktor litegrann...

Faktum kvarstår, att du har inte bevisat att hennes grundutbildning är längre än den som en eq har...

/

Susanne

faktum är att jag nöjer mig med vad jag vet och har inget behov av att redovisa eller bevisa någonting för dig. ingen tid för det heller.

jag vet att jag inte överdriver men vad du tror är för mig ointressant. har du intresse av kiropraktik så sök själv, även utanför sverige ;) det är ju i ditt intresse, inte mitt. jag ska inte bli kiropraktor alls utan nöjer mig med att anlita en med gedigen kunskap.

jag avslutar vår konversation med det då det känns meningslöst för mig att fortsätta då jag ändå inte har all den fakta i huvudet du vill ha.

Senast ändrad av en moderator:

Jag tvekar inte på att din kiropraktor är jätteduktig, hhon verkar verkligen vara kanon!
Men när du, som du själv skriver, uppenbarligen inte har alla fakta tycker jag du skall låta bli att "prata ner" en yrkesgrupp och hävda att deras utbildning är kortare eller mindre djupgående än andras.

En rekommendation, inte bara till dig utan även till andra är att ta reda på lite mer innan man slänger ur sig egna åsikter som fakta. Tyvärr är många hästmänniskor alldeles för snabba med att göra just det, och det leder till mycket feluppfattningar i slutändan.

/

Susanne

Okej, hur många ggr fick den et:n komma och behandla för att de skulle bli bra? Fick du bara arbeta ifrån marken? Om det skulle hända mig skulle det troligtvis inte alls gå då jag inte kan tömköra för 5 öre och pollan blir superstressad då hon blir påmind om travet, då det ska gå fort.

Hon var ut två gånger med ca 3-4 veckors mellanrum, sen har hon lasrat honom för ca 2 månader sen och nu kommer hon på onsdag igen.

går hon att longera?

Jag fick rådet att gå promenader (mycket uppbyggande skritt) och sedan börja tömköra/longera efter två veckor.

Har din häst ridits hela tiden i 3 månader så kanske hon behöver vila ngr dagar i följd, hästar sätter muskler i vila om dom arbetat rätt. Din häst ser fin ut, det kommer med tiden räta ut sig. Men En massör kan hjälpa till för att lätta upp ev spänningar, aldrig fel, dessutom skönt för hästen...
Lycka till:)

Ja hon har fått några veckors vila med lite halvdan ridning nån dag då och då ;) Tacktack. Har haft ute en ET.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 497
Senast: Ragdoll
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 519
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 934
Senast: Dorinda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
2
Svar
20
· Visningar
2 167

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka