Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Kl 8 i morse tog jag beslutet Kl 11 var han död Jag blev inlagd på Sjukhus i Söndags och när jag kom tillbaka hade Fången brutit ut...
Svar
12
· Visningar
1 361
Senast: Everton
·
M
Hästvård Vad göra åt ömfotad avelsmärr med fullblodshovar, är det bara att slå på skor eller vad skulle ni göra? Min dam har vad man brukar kalla...
Svar
19
· Visningar
1 589
Senast: Eastwick
·
E
Foder & Strö Hej, jag undrar ifall man kan göra en egen höanalys? Dvs, köpa egna kemikalier och ta reda på hur mycket vitaminer och mineraler höet...
Svar
17
· Visningar
1 704
Senast: Eliii
·
Hästvård I somras behandlades min häst för inflammation i höger framknä och hovled. Var ohalt efter första behandlingen så allt borde vara frid...
Svar
1
· Visningar
668
Foder & Strö Min lillkille kan inte äta havre, har nu prövat med havrefritt pellets och det har fungerat jättebra. Nu undrar jag hur det skulle vara...
Svar
9
· Visningar
3 932
Hästvård vi har börjat använda bädd hemma hos min pålle i stallet där han står. har inte använt bädd förut så ja undrar lite hur det brukar...
Svar
13
· Visningar
2 356
Senast: Canoó
·
Foder & Strö Hej. Jo, jag undrar om det är någon skillnad mellan hösilage och ensilage. Jag vet att esilage blir dåligt efter 3-4 dagar när man...
Svar
5
· Visningar
5 392
Senast: joh_anna
·
S
Hästvård Anta att din häst skulle vara varm i hoven och en bit upp på senan en dag i h.f, står den dagen och rids sedan som vanligt i en vecka...
Svar
5
· Visningar
748
Senast: JForsberg
·
Foder & Strö Jag funderar på att börja ge mina hösilage. Nyfiken på vad det kan kosta bara. Vad betalar ni för en stor rundbal hösilage?. Och vad...
2
Svar
21
· Visningar
10 678
Senast: Limelight
·
Hästvård Är det många hästar som brukar ha det efter att ha stått inne över natten? Dvs brukar era hästar vara det? Lite nyfiken
2
Svar
21
· Visningar
11 137
M
Foder & Strö Nu kommer jag med värdens dummaste fråga, men var i sthlm kan man köpa en saltsten?? Har kollat på krafft hemsida men de har tydligen...
Svar
11
· Visningar
3 061
Senast: amandatuffe
·
Foder & Strö Vad använder ni? Hur mycket gör ni av med? vad kostar det totalt per månad för en häst?
Svar
18
· Visningar
1 165
Senast: amandatuffe
·
B
Foder & Strö Vad ska man ge sina hästar för mineraler?? Just nu får mina nyinköpta hästar (två varmblod ca 154-156cm i mkh) hösilage ca 8-9kg om...
Svar
13
· Visningar
1 182
Hästvård Jag har två minishettisar, en vanlig shettis och en ardenner på min lösdrift. Shettisen har alltid varit ranghögst och allmänt jäklig i...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: Mli
·
Hästvård (Vet inte om tråden ligger rätt, flytta annars) Fick hem min nya foderhäst igår och kollade lite i passet. Hm inga vaccinationer är...
Svar
19
· Visningar
1 102
Senast: _Runaway_
·
Foder & Strö Mina hästar har fått fri tillgång innan, men i år har vi analyserat och räknat ut foderstat. I runda slängar får de 15-16 kg var...
Svar
6
· Visningar
735
Senast: lady_vip
·
Hästvård Hoppas tråden hamnade rätt. Eller den skulle varit under Hästmänniska men då får moderatorn flytta. Nu verkar stallet där min häst stå...
2
Svar
26
· Visningar
1 907
Senast: muppia
·
Hästvård Har en häst som har små knutor som stiker ut kanske 3 mm! undrar vad det kan vara! Ska man försöka riva upp dom låta dem vara avmaska ...
Svar
5
· Visningar
903
Senast: pimy
·
M
Hästvård Hejsan! Jag vill så gärna få min new forests man rak, tunn och fin!. Just nu är den väldigt tjock och börjar lägga sig på den andra...
Svar
5
· Visningar
906
Senast: Lindsen
·
Hästvård Bortse från den kanske underliga rubriken men frågan lyder som följer: Vår ponny har ett längre tag varit tungandad vid ansträngning...
Svar
16
· Visningar
2 074
Senast: Eastwick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka