Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Jag rider en häst 2 gånger i veckan. Ägaren säger att han har patellaupphakning och det märks väldigt tydligt. Speciellt i skritten...
Svar
1
· Visningar
623
Senast: Gisburne
·
Hästvård Min ponny har en päls som de flesta andra ponnyer, tjock och kraftig. Trots detta torkar hon väldigt snabbt efter att ha blivit svettig...
Svar
5
· Visningar
747
Foder & Strö Allstå jag har aldrig räknat på foder med "MJ". Hur är det man räknar? Vill försöka lära mig.
Svar
1
· Visningar
636
Hästvård Jag undrar lite om detta med pålagringar. HUr uppstår pålagringar? Hur kommer det sig att endel hästar som är unga och inte inridna ännu...
Svar
9
· Visningar
4 116
Ä
Foder & Strö Mina hästar får på kvällen en fylld höhäck men nät, så de drar ut höt sakta. Jag vet inte exakt hur länge det räcker, men det går nog i...
2
Svar
29
· Visningar
4 584
Senast: Gullan86
·
T
Foder & Strö Alla tre är araber, runt 150 cm höga Silage TS 72 Sm.rp 44 Mj 7.3 Ca 3.8 P 1.4 Mg 0.7 K 14.8 Sto f.89 Något överviktig nu...
Svar
5
· Visningar
933
Senast: Timpa
·
Foder & Strö När får era hästar sista maten på kvällen och första på morgonen? Mvh Angelina
2 3
Svar
56
· Visningar
3 768
Senast: Olympus
·
S
Foder & Strö Min medispålla har råkat ut för en inflammation (överben med lång konvalescens som följd.) Hon behandlas givetvis veterinärt, men jag...
Svar
14
· Visningar
2 842
Senast: Soffe
·
Hästvård Hur ser din hästs vardag ut? 1, Vilka tider går den/de i hagen? 2, Vad för foder, hur mycket och hur ofta får den? 3, Hur tränas...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 765
Senast: Ellinore
·
T
Foder & Strö Jo nu är det så att min sköthäst har slickat upp sin saltsten och ägaren ska väl förmodligen köpa en ny snart förmodar jag, men till...
Svar
7
· Visningar
978
·
M
Hästvård Skulle vilja höra hur ni avgör om era hästar är varma eller kalla? Man kan ju se om hästen svettas av värme eller darrar av kyla men det...
2
Svar
29
· Visningar
2 807
Senast: Merry Legs
·
T
Hästvård Hej! Sen i lördags har min häst varit lite snorig, och hostat 1 gång vid ridning. Frustar lite känns som han vill fräsa ur snoret. Han...
Svar
8
· Visningar
1 090
Senast: TheDot
·
L
Hästvård Min häst har typ svampiga kronränder, någon som vet vad detta kan vara ? Och isåfall, hur behandlar man det ? Tacksam för svar!
Svar
2
· Visningar
1 955
Senast: lisajacobson
·
W
Hästvård Min brorsdotter har precis köpt häst. Den gick igenom vet bes ua. Väl hemma med hästen märker vi att den är osymetrisk. Har någon varit...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 904
Senast: werah
·
Hästvård Min mammas pålle har nu i tre mornar i rad varit svettig på bogen och bringan, när hon ska ta ut hästarna på morgonen. Funderar på...
Svar
12
· Visningar
6 214
Senast: Immer
·
Foder & Strö Fick häromveckan höra att SLU har ändrat och höjt rekommendationerna för mineralvärden för unghästar. Det var inga små ökningar, jag har...
Svar
13
· Visningar
1 349
Senast: joh_anna
·
Foder & Strö Det pratas ju mycket om tillskottens vara eller icke vara i hästvärlden. Det är mineraler, vitaminer, bra-för-magen-preparat...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 028
·
P
Foder & Strö Tja! Jag undrar vad ni betalar för ert hö per kg? Själv höll jag på att få en chock sist jag var och hämtade ett lass. Jag...
2
Svar
29
· Visningar
2 260
·
Foder & Strö Jag har en undran då jag inte är så duktig på detta med foderstater och så. Min 1 åriga islandshingst får nu i vinter obegränsat med...
Svar
2
· Visningar
738
Hästvård Börjar bli orolig…. Min häst blev skodd den 10 okt. Skulle få hovslagaren hit igen den 11 dec. Brukar vara rätt lagom med 8 veckor...
Svar
14
· Visningar
1 237
Senast: Zqathan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka