Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vet inte om detta ligger rätt eller om det redan finns trådar om det, men måste ändå fråga. Fick idag reda på att stallet till nästa...
Svar
5
· Visningar
2 537
Senast: Ylva86
·
Foder & Strö Hösilage(?) analys TS 36% Smbp 40 Energi 3,3 Ja fram med kommentarer..
3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 953
Hästvård Hej! Jag rider en häst med reservation i ryggen och jag undrar hur stor är chansen att han får problem när han blir äldre och om han...
Svar
2
· Visningar
790
Senast: KillerQueen
·
Hästvård Undrar om någon har någon erfarenhet av muskelruptur på häst? Inte fullständig ruptur utan partiell, men omfattande ruptur av...
2
Svar
32
· Visningar
8 520
Hästvård Vet inte vad jag ska göra. Har 3 hästar i "mitt stall" (ägaren till stallet och travarstoet skiter totalt i allt så jag styr som jag...
Svar
12
· Visningar
1 064
Senast: nexxa
·
H
Hästvård Är de verkligen möjligt att de ska kosta 5008kr på klinik.. höll på att svimma när ja bokade tid och fick summan som ska betalas när jag...
2
Svar
27
· Visningar
2 368
Senast: nexxa
·
Foder & Strö Om man byter kraftfoder ska det ju ske successivt men är det lika farligt att byta grovfoder från en dag till en annan? Får hem en ny...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 642
Senast: orcide
·
P
Hästvård Idag när jag tog in syrrans häst löddrade det ur munnen. Det kom mycket skum. Jag blev jätterädd, berättade för henne men hon tyckte...
Svar
4
· Visningar
856
Senast: plommomgurkan
·
Hästvård Hej, undrar om det är någon kunnig som kan svara mig varför man (veterinär) ordinerar fenylbutazon till en häst med insulinresistens...
Svar
8
· Visningar
1 710
S
Foder & Strö Någon här som provat detta foder? Några märkbara skillnader? Bra eller dåligt? :)
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 527
Senast: HelenaHandberg
·
M
Foder & Strö Vad tycker ni om att fodra i hönät? För o nackdelar? Vi har ett antal hästar som gärna "gräver" ner fodret och sen äts det inte upp...
Svar
4
· Visningar
895
Senast: Messy
·
Foder & Strö Min ungponny har senaste veckorna börjat att lämna grovfodret. Det man märker mest är kvällsmaten som hon mest bökar runt med i boxen...
Svar
8
· Visningar
1 050
S
Foder & Strö Har suttit och skrattat för mig själv en stund då jag läste i en tidning som jag hade då jag var med i 4h med min ponny. Man kunde vara...
2
Svar
36
· Visningar
3 326
L
Hästvård Har en häst som kommit hem från djursjukhuset nu häromdagen när han lämna så hade dem en smitta men för att minimera att fler insjuknar...
Svar
9
· Visningar
1 073
Senast: lundsbo
·
D
Hästvård Kan det vara så att vet. har raspat fel? För nu har min ponny blivit jättehård i munnen, och han går och gapar och grejar med bettet...
Svar
5
· Visningar
913
Senast: diskho
·
Hästvård Tog ut hästen ur boxen igår och han var svinhalt i fram. Dom som tog in från hagen hade inte sett något och han hade varit pigg och...
Svar
5
· Visningar
893
Senast: Thrill
·
Foder & Strö Jag har lite frågor angående analys av hösilage som jag hoppas kunna få svar på :) Jag fodrar med hösilage, i mindre balar. Har nu...
Svar
2
· Visningar
863
Senast: Hippokondriker
·
Hästvård Jag har en god vän som köpt ett föl nere i skåne som det var meningen att hon skulle få hem till helgen. Han är nu ganska exakt 7...
Svar
6
· Visningar
1 088
Senast: Ljulius
·
Hästvård efter många diskussioner med vet så har jag, i samrådan, beslutat att lägga igång min häst, efter 3 månaders vila pga hälta, där röntgen...
Svar
17
· Visningar
1 371
Senast: vinkelina
·
Foder & Strö Många i mitt nuvarande och tidigare stall fodrar med vitlök. I ett annat stall jag var i tidigare så var det vissa som sa att vitlök...
Svar
9
· Visningar
1 089

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka