kasterings kostad ??

Sv: kasterings kostad ??

I Helsingborg har de fast pris på Normal kastration på 3000:- inkl moms. Det är alltså sövd, liggande och sydd häst. Utmärkt och billigt!

Fö har vi kastrerat flera vuxna stora hingstar hemma, liggande i boxen. Det går även det utmärkt, men kräver stoor box och bra ljus i stallet. Men då har vet inte sytt dem utan kastrerat på "vanligt" vis med klämmda sädesledare, kärl och hinnor. Inte min favoritmetod dock.

Hej!
Min distrikts vet var ut igår för vac av mitt 6 mån föl. Han kände efter testiklarna men kunde inte palpera dessa.. jag hade tänkt att kastrera till våren sövd på klinik men om min hingst är en "klapphingst" så innebär det antagligen ett större och dyrare ingrepp? En vanlig kastration på en närliggande klinik kostar ca 5000kr Blev på lite bättre humör när du skrev att en kastrering av klapphingst hade kostat 6000... ska ringa till kliniken på måndag och höra!:devil:

Förstår inte varför han skulle vbara klapphingst?=/ han är ju inte ens könsmogen ännu....Vänta tills våren ev nästa höst. så sitter de nog där de ska. Jag kastrerade som sagt min shettis förra hösten. Och först då hade kulorna "hittat sin rätta plats".

Jag vet inte ännu om han är klapphingst. Min vet var som sagt ut häromdagen och han sa att testiklarna borde vara på plats redan nu.. och att om de inte "finns" vid ca ett års ålder så är risken stor att de ej kommer ner alls... jag ska vänta till våren och se. Förhoppningsvis ordnar det sig, men eftersom han går tillsammans med ett sto så hade jag tänkt kastrera så tidigt som möjligt av praktiska skäl.
Tack för era prisuppgifter:bump:

Jag betalade 3500 kr, stående på klinik, för två månader sen.

Liggande bör ju bli dyrare, så 5000 kan nog (tyvärr) vara rimligt

Jag pratade med dom på ******* djursjukhus å dom sa att 3500 kr å de e knappt någon pris skillnad på liggande och stående kastrering =( mysko. tycker med de borde vara dyrare för liggande.

jag betalade 2500 förra vintern hemma i stallet. han stog upp under ingreppet.
hur bra som helst:)

det är bättre at kastrera när det är kallt ute då är risken för infektion mindre.

Min kastrerades för ett par veckor sedan. Stående på klinik. 1500 kr inkl moms. Pencillin ingick i priset!

2500 kr ståendes av dv hemma. Fungerade utmärkt! Min stolle kastrerades i november 2007

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
448
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 362
Senast: Stergo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 225
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 766

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka