Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö hur ska jag få min häst att äta upp sina tillskott? hon äter dels butta just nu som hon ska äta i 15 dagar, men även munkpeppar...
2
Svar
39
· Visningar
2 322
Senast: Shaklima
·
Hästvård Jag sålde min ponny för 3 år sedan. Pratade med ägarna idag och de berättade att de hade problem. Ponnyn ställer sig under ridning som...
Svar
10
· Visningar
1 054
Senast: Bellini
·
Hästvård Jag har en fundering om min häst som endast är 2,5 år, hennes ben har i höst blivit tjocka och svullna nattetid. Det går inte ens bort...
2
Svar
23
· Visningar
4 046
H
Hästvård Ett engelskt fullblod uppe på stallet. Som hade kolik för några månader sedan och efter det har han börjat stå ofta som om han ska...
Svar
15
· Visningar
1 403
Senast: HighOHejo
·
Hästvård har en häst som inte svarar på behandling och veterinär kan inte göra mer på plats så jag ska köra till klinik bara det att hon har ont...
Svar
5
· Visningar
900
Foder & Strö Min unghäst på snart tre år knäcker mig:crazy: Han är ett LITET hbl efter Poet. Jag har en liten "pella"häst kan man säga för han...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 333
Senast: teacher
·
K
Hästvård Vår fina tjej som vi har lite bekymmer med har visat sig vara extremt känslig i sina bakben. Såfort det är knöligt i hagen eller...
Svar
6
· Visningar
1 287
Senast: koftena
·
Foder & Strö Vi ska nu skicka iväg en analys på vårt hö som vi tog in själv på prov. Tidigare har jag köpt foder med färdig analys. så nu vill vi...
Svar
2
· Visningar
690
Senast: joh_anna
·
Foder & Strö Stämmer det att om man har en häst som ser "spöken" överallt och ingenstans att lite extra tillskott av magnesium hjälper? Har hört...
Svar
17
· Visningar
1 593
Senast: frittan
·
Hästvård Undrar om någon vet om det finns något samband om hästen äter sin egen avföring och sen får kolikkänning? Stallägaren sa att våran ponny...
Svar
14
· Visningar
2 194
Hästvård Hästen är en 7 årig vbl trav valack, gjort ca 20 starter födelade på 5 år pga olika åkommor ( sen i utvecklingen, virus mm). Inriden som...
Svar
12
· Visningar
1 409
Senast: BitterAss
·
Foder & Strö Okej, det har bara gått 3 dagar, men jag har aldrig träffat en häst som är så ointresserad av mat som min nya fölis. Hö går bra och jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 044
Senast: arizona
·
H
Foder & Strö Jag har funderingar på att ändra min hästs foderstat, då jag skulle vilja få upp honom lite i hull. Jag har fått tips utav en tjej i...
Svar
3
· Visningar
1 064
  • Låst
Hästvård Är det inga som har erfarenheter av hästar som har fått diagnosen benpålagringar? Hur har dom klarat träning? Går det ofta illa för...
Svar
13
· Visningar
4 629
Senast: Sandrizs
·
Hästvård Ja, vi har en valack i stallet som luftsnappar/krubbiter, dock tyvärr på sina kompisar i hagen. :confused: Min tvååring är väl den som...
Svar
19
· Visningar
1 309
Senast: ELine
·
Hästvård Snart är det dags för mig att sätta igång min ena häst efter en månads vintervila. Han är en islandshäst med MYCKET päls :grin: Han...
2
Svar
28
· Visningar
4 300
Senast: kvandi
·
J
Hästvård Någon som har tid och lust att sätta in bilder på inkar, gärna inkar i tidiga stadier. Min häst har en misstänkt ink på ett ganska...
Svar
15
· Visningar
4 160
Senast: Hobnob
·
Hästvård I mitt stall är det fem stycken hästar som fyller 20 år nästa år! Av 30 hästar. Och alla är fortfarande igång och rids eller körs. Inte...
Svar
14
· Visningar
1 166
Senast: Nixehen
·
Hästvård hur hög blir min travare tros? Hon är född i juni 07 och är nu ca 150 cm i manken och ca 156 på baken. Kan hon växa tio cm till...
Svar
1
· Visningar
702
Senast: seo
·
E
Hästvård Hej Alla, Jag måste ställa en fråga. Min häst en varmblodsvalack har på samtliga fyra hovar ovanför strålen i mitten liksom på själva...
Svar
12
· Visningar
1 658
Senast: Suzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka