Veka kotor och tjocka ben

Sv: Veka kotor och tjocka ben

Min förra häst med mycket veka kotor hade svullna ben på morgonen när hon hade kotledsinflammation. Men det får du väl reda på klinik. Lycka till och uppdatera gärna.

Ja - det var verkligen veka kotor och håller med övriga - men vad säger hovslagarn - detta borde väl ha rättats upp redan som föl...Tror tyvärr att hållbarheten inte är så god med dessa kotor, tips för att kanske lindra är djävulsklo salva och BoT skydd! Min hade supertjocka ben förut men har inte sett antydena på galla eller ödem i benen sista veckorna....

Ser ju inte ut som några vanliga gallor som hästar med veka kotor brukar få...
men det löser sig nog, till klinik som många andra här säger är nog bäst.

en av mina favoriter på ridlägret där jag jobbar (går dock ej som lägerhäst) har veka bakkotor, men hon har inga problem mer än att hon är lite gallig.

en liten bild på hur kul man kan ha tillsammans med en häst som har veka kotor. dessutom är ju simning bra även för hästar ;)
2008-08-29_10418__Som08-41.jpg

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 328
Hästvård Kommer ut till stallet och hittar min häst med jätte svullna ben på alla fyra, tänk lite lymfangit. Ingen temp, äter ok om än lite...
Svar
18
· Visningar
2 609
Senast: super
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 734
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 862
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka