HJÄLP MIG!!Vad ska jag hitta på?

Sv: HJÄLP MIG!!Vad ska jag hitta på?

müslifoder brukar dom gilla, finns ju massor av olika fodersorter.

jag har fått ett musslie foder i en påse av en kompis nu och inte det heller åt han, men dom andra hästarna älskade det. Jag kommer inte ihåg vad det hette, men det innehöll massa viktiga bitar.

Men tror ni han kan bredda sig i bogen så här "sent"? Från sidan ser han okej ut men framifrån e ju till och med araben grövre. Alltså mellan frambenen e han jätte klen. Tror verkligen ni at han kan bredda sig där och bli en fin häst?
jag vet att han inte ensa är tre än men jag är så rädd att han liksom inte fått i sig tillräckligt under sin uppväxt o att det har gjort honom sån här:cry:
 
Sv: HJÄLP MIG!!Vad ska jag hitta på?

Jag köpte en som jag trodde färdigväxt treåring. Han var då 168 cm och rund och fin. Växte över sommaren och hela året och såg ut som en vinthund. Hade panik och gav honom allt som folk sa. Nu visar det sig efter ett och ett halvt år att han är 174 cm! Nu börjar han grovna och bli mer maffig. Ta det lugnt och se bara till att han håller hullet. Du har bra värden på höet så överfodra inte. Jag gav min min Kraffts olja, grön musli och hippo Alfa och det gjorde susen men jag hade inget jättebra hö.

Det händer mer med de unga än vad man ser. Även om de inte växer på höjden så är det mycket som händer i deras kroppar så rid ut stormen. Rid in den lugnt och försiktigt och är den mycket trött, ligger ner mycket så låt den vila.

Lycka till!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 848
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Såhär års överöses man av artiklar, reklam från fodertillverkare mm på temat att ta in hästarna från betet och "stalla in". För mig är...
2
Svar
34
· Visningar
4 245
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 781
Senast: Jiovedi
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 920
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp