Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
Hästvård Hej Upptäckte idag att min häst var jämnsvullen på båda bakbenen. Vi hade hovslagaren här i torsdags och då fick hon nya skor runt...
Svar
6
· Visningar
976
Senast: Geisli
·
N
  • Låst
Hästvård vet ej vad felet är så om någon kanske har nån aning om vad det kan vara så är det till stor hjälp... pållan var stel i förrförrgår...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
8 626
Senast: Boj
·
T
Hästvård Min häst har fått en knöl på insidan av vänster bakben, några centimeter över kotan. Första tanken var överben, men detta är något jag...
Svar
1
· Visningar
1 279
Senast: Try
·
A
Foder & Strö Jag rider en väldigt HET häst och han är dessutom väldigt busig. Jag ska träna och tävla honom i framförallt dressyr och fälttävlan i...
Svar
14
· Visningar
1 772
F
Hästvård Heej:) När är det dags att lägga på vintertäcket på en häst med hyfsat tjock päls tkr ni?
Svar
9
· Visningar
1 018
Senast: nexxa
·
Hästvård Ska givetvis rådfråga veterinär igen, men vill veta er åsikt.. Har hittat fångtråden men vill ha lite snabbare respons. Min häst...
Svar
14
· Visningar
1 923
Senast: nexxa
·
Hästvård Sitter här och funderar. Mina hästar har genom åren varit relativt friska och fria från hältor, någon smågrej då och då på sin höjd...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 608
Senast: ÄlskarSnobben
·
Foder & Strö Blir lite nyfiken på era åsikter när det gäller att ge hästarna kraftfoder.. Anledningen är en kommentar om att man måste ge hästar som...
Svar
3
· Visningar
855
Senast: Tuvisen
·
A
Foder & Strö Vad har ni för foderstät? Arizona
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 286
Senast: Tuvisen
·
K
Hästvård Ni som har tagit hjälp av massörer till era hästar (pga skada, hälta osv), vilka symptom hade era hästar, vilka fel hittade massören...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 698
Senast: Vinja
·
E
Hästvård Hej! Undrar om ni har några hemmagjorda recept som funkar mot mugg? Och hur gör ni för att förebygga det? Några säger att man skall...
2
Svar
27
· Visningar
4 778
Senast: Ayarab
·
E
Foder & Strö Hur många kg hö är dte lämpligt att ge en d-ponny i normalt arbete? Ska börja träna hårdare snart men hon är ganska tjock nu så vill att...
2
Svar
30
· Visningar
2 306
Senast: scotty
·
T
Hästvård Jag har två stycken hästar som jag skulle vilja göra någonting kul med... Eftersom jag knappt aldrig har suttit i en sadel, och dom där...
Svar
3
· Visningar
946
Senast: TaylorSwift
·
Hästvård Kan inte det här året ta slut? Jag hoppas på ett bättre 2009 än det här... Vad säger ni? Angående mina egna hästar så är historien...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 049
Senast: Fridamatilda
·
Hästvård Igår upptäckte jag att min 1,5 åring hade en stor 'knöl' på bringan, den är mjuk, han är inte öm och har ingen feber. Vi ringde till en...
Svar
14
· Visningar
1 629
Hästvård Är på gång att skaffa foderhäckar till våra djur och vill ha typen som de inte kan stå och häva i sig hö i stora mängder. Att tillgå...
Svar
4
· Visningar
917
Senast: Sar
·
Hästvård Som rubrikaen lyder, var går gränsen på vad ni behandlar själva och tar ut vet.? (Ett exempel: Min lilla femåring blev sparkad i...
Svar
3
· Visningar
746
Hästvård Min dräktiga två åring (Tjuvbetäckt) rymmt ur sin box, vid kvälls fodringen har den personen som nattade igår kväll inte stängt hennes...
Svar
12
· Visningar
1 385
Senast: murran
·
Hästvård Idag såg jag att ena gummibootsen bak satt dumt så tog av för att rätta till. Då ser jag nästa grej. En står flik är borta och i...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Punkity
·
P
Hästvård Min häst har gallor i alla benen och jag förstår inte varför. Hon är konvalescent och har inte ridits på 8 månader, går barfota runtom...
Svar
4
· Visningar
780
Senast: persika
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V