Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Svar
87
· Visningar
13 555
Senast: axel
·
Foder & Strö Har kompisens dräktiga fjording uppstallad hos mej då min häst behövde sällskap. Hon är i 8mån.Hon får i dags läget inget krafftfoder...
Svar
4
· Visningar
944
Senast: ameo
·
Foder & Strö I "mitt" stall reagerar jag på hur mkt kraftfoder alla andra hästar får i jämförelse med min medryttarhäst. Det är nästan så att man...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 136
C
Foder & Strö Har en häst 6 år som träningsrids 6 dagar i veckan och väger ca 500kg och är ca 158cm i mkh. Försöker fodra honom med endast...
Svar
17
· Visningar
1 144
Senast: mahlmt
·
M
Hästvård Igår så hade min kompis med sig sin kompis till stallet som är riktigt duktig med hästar. Både hon och jag har lagt märket till att "min...
Svar
15
· Visningar
4 107
Senast: Boj
·
C
Hästvård Hej! Hur ser man egentligen att en häst bukandas? Gott nytt år!
Svar
2
· Visningar
1 217
Senast: Caz
·
Foder & Strö Hej! Som rubriken säger, funderar kring fri tillgång på hösilage i hagen och hur det påverkar övrig utfodring av kraftfoder och...
Svar
18
· Visningar
1 379
Senast: farin
·
Hästvård Vad gör man åt en vrickning. ingen svullnad ,lite värme i 4 dagar sedan värme fri, oren på böjt spår i trav. pigg och glad annars...
Svar
7
· Visningar
12 892
L
Hästvård Har gett mängder med havre men det hjälper inte! :crazy: Någon som vet bra preperat som ger riktigt krut i hästen? :banana...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 930
Senast: Immer
·
E
Hästvård Har en fråga till er alla där ute. En häst med pålagringar, är de vanligt att de går "orent" nästintill de ser mest stela ut? Vad är...
2
Svar
24
· Visningar
3 587
Senast: ch791022
·
Hästvård Hur märker man om hästen har det, hur kolla upp, måste man röntga ? Om det skulle va så, hur behandlas hästen, hur lång vila, blir dom...
Svar
5
· Visningar
1 066
Senast: Filur F
·
Hästvård Behöver förslag på vad det kan bero på. Min häst har nu sen en vecka kliat sig på bålen, mestadels bakdelen men även ljumskar och lite...
Svar
17
· Visningar
4 833
Senast: Mitrolle
·
S
  • Låst
Hästvård ja.. nu står det en krake i stallet.. och herrejösses vad det skär i hjärtat att se henne. hon har haft fång under lång tid, och...
15 16 17
Svar
337
· Visningar
35 864
Senast: Boj
·
M
Hästvård Hej! Nu är det så att min pålle gått med en varm o svullen has till o från i två veckor. I söndags så tog jag o la på ett...
Svar
4
· Visningar
3 479
Senast: lundsbo
·
A
Hästvård Sår i mungipan, vad i helsike hjälper när hon har ett gammalt "ärr" som hela tiden går upp?
Svar
3
· Visningar
1 022
Senast: Snowball
·
Hästvård Har en häst som "vispar" runt mycket i boxen. Är ett helt företag att mocka då skiten är både här och där och mycket av det ligger gömt...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 523
Senast: Lindsen
·
Hästvård Långt. Finns det något hopp för min häst?? :confused: Jag har en 8-årig valack som gjort ngr få starter på galoppen som ung. Hos mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 214
Senast: mvz
·
Hästvård Tid bokad hos vet, men jag tänkte kolla vad folk tror om detta: B-ponny som förra året hade fång. Har varit på klinik och kollad och...
Svar
5
· Visningar
1 154
Hästvård Min nya häst är så mjällig och ful i pälsen. När hon kom var hon i tävlingskondition och hade gått med täcke. Men även då var hon lite...
Svar
9
· Visningar
2 134
Senast: Piffpuffen
·
F
Hästvård En häst i mitt stall har brutit sitt hovben, detta skedde ute i hagen. Detta trots att vi bor ganska nära en storstad har tillgång till...
Svar
7
· Visningar
1 235
Senast: SaraBuder
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka