Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård hur är det egentligen att ha en kanin som sällskap till hästen? någon som provat? min häst har haft en längre boxvila, och nu är det...
Svar
8
· Visningar
1 102
Senast: SaraBuder
·
A
Hästvård ...hur gör ni nu när temperaturen går ner mot rätt många minusgrader på natten, stänger ni stalldörrarna eller står de öppna? Har vi...
2
Svar
29
· Visningar
2 871
Hästvård Är det någon som vill dela med sig av sina erfarenheter av munkpeppar? Jag har ett arabsto på 17 år som tidigare i sitt liv har fått fem...
Svar
6
· Visningar
1 127
Senast: Elisha
·
Hästvård Lite vit fukt från näsborren har jag sett tidigare. Men idag efter en liten ridtur, kom det rikligt ur ena näsborren och nu var det...
Svar
9
· Visningar
1 200
Senast: gyllebo
·
Hästvård Jag har en häst på foder har haft han en månad ungefär, han har fått en massa sår på benen speciellt bak på haserna. Gör han inga nya...
Svar
2
· Visningar
803
Senast: lovehorses
·
Hästvård Jag har flera bekanta nu som av olika orsaker ska ha nya stallplatser till sina hästar. Vi har diskuterar detta ett flertal gånger och...
2
Svar
25
· Visningar
2 505
Senast: Dandyridge
·
E
Hästvård märkte nyss att min foderhäst kan inte alls stödja på vänster bak, det är inte som en hälta utan sitter längre upp, han liksom släpar...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 530
Senast: BeastieBabe
·
I
Foder & Strö Någon som har erfarenheter vad gäller den nya krafftprodukten?
Svar
7
· Visningar
1 169
Senast: mahlmt
·
M
Hästvård Tänkte klippa ena hästen imorgon för han blir så svettig när han rids. Men så frågade min pappa om det är så bra att göra det när det är...
Svar
3
· Visningar
711
Senast: snorleif
·
M
Hästvård Hej, jag har en ponny antagligen blandning arab/irich cob med mycket päls på vintern...:D efter varje ritt är hon genom blöt av svett...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 531
Senast: Mazuqvikama
·
Hästvård Min häst har fått väldigt geggiga ögon, det började när han började gå ihop med en annan häst som hade lite geggiga ögon. Men nu har det...
Svar
4
· Visningar
1 373
Senast: Bounty
·
Hästvård Förlåt för ännu en kolik tråd men tipsa gärna om trådar där jag kan hitta svar om den är överflödig. Som hästägare i över 10 år har jag...
Svar
14
· Visningar
1 349
Senast: Ylva86
·
Hästvård Hej! Har hört att det inte är allt för ovanligt med föl/åringar som får senkontraktur, om det stämmer vet jag ej. Det som jag är...
Svar
1
· Visningar
926
Senast: Carroo
·
P
Hästvård min häst är utlånad på foder och har varit det sedan vi avbröt hältutredningen i somras, för ett halvår sedan. hon var då halt i alla...
Svar
13
· Visningar
1 883
Senast: svea
·
P
Hästvård Har kämpat hela sommaren med min häst, som det visade sig vara fel på i hela kroppen, förklaring finns i mina andra trådar. Hältorna...
2
Svar
23
· Visningar
2 940
Senast: persika
·
B
Hästvård Jag undrar ensak, jag har en D-ponny. och ha har världens hårväxt, de växerfort och mycket, han har mycket hovskägg, (jag är ivanliga...
2
Svar
35
· Visningar
7 018
Senast: Elina8
·
N
Hästvård Halloj! det här är en uppdatering om hur det gick för min pålle. Hon hade svårt att böja ner huvudet helt och hade därför svårt att...
Svar
7
· Visningar
1 342
Senast: Dobben
·
Hästvård Nu har det börjat att bli kallt (har vart så i några dagar) och min totta har ganska mkt mugg inte bara i karleden utan även fram. Min...
Svar
8
· Visningar
1 113
Senast: Centaur
·
S
Hästvård Hittade ingen annan tråd om detta, ursäkta om jag missat den om det finns någon. Jo, såhär är det. Våra hästar hade jättebra hovar...
Svar
9
· Visningar
2 085
Senast: Skeila
·
B
Foder & Strö är det någon skillnad? om nån orkar får ni gärna förklara :bow:
2
Svar
28
· Visningar