Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag ska köpa en häst, som precis visat blåsljud på hjärtat vid besiktningen. Den hade inte det tre år tidigare då den besiktigades...
Svar
12
· Visningar
2 435
Senast: Jeps
·
Hästvård Berätta om era hästar som varit "projekt". Som ni köpt som projekt, som det blivit ett projekt av, pga av skador eller annat! Alla...
2
Svar
28
· Visningar
5 239
Senast: Tussilago
·
P
Hästvård Hej! För ungefär 5 dagar sedan så märkte jag att mitt föl hade två sår på ena bakknät. Ena var precis på hasen och det andra var lite...
Svar
5
· Visningar
1 267
Senast: Tussilago
·
S
Hästvård jag tänkte sy benlindor och har lite frågor. hur långa och breda måsste dom minst vara på en b-ponny? hur tjock ska paden vara...
Svar
3
· Visningar
738
Senast: sarasvk
·
G
Hästvård Kan man läka ut inflammationer i lederna (t ex has-, kotled) utan att spruta? Kan man få positiv effekt av värme (typ BoT-lindor)...
Svar
6
· Visningar
1 464
Senast: Centaur
·
A
Hästvård Kan man klippa hästen Nu (januari) för första gången? Han klipptes inte i oktober/november.
Svar
7
· Visningar
884
Senast: MaRomer
·
A
Hästvård Jag har idag veterinärbesiktat "min" häst, då jag planerat att köpa honom. Vet ber mig gå med hästen för hand rakt fram, vända och gå...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 547
Senast: Clara_94
·
Hästvård Gäller samma häst som i kli tråden ;) Djuret fick idag på sig ett helt urtvättat termotäcke som i princip består av ett tunt...
Svar
18
· Visningar
1 819
Senast: Alexandra_W
·
L
Hästvård Hej! Jag rider en ponny som har ryggproblem. Varje gång man ska sittaupp och rida så biter han mig i benet. Det är ju inte så konstigt...
Svar
10
· Visningar
1 310
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö Som rubriken lyder, hur länga bör en saltsten räcka som endast innehåller salt och är 2 kg tung och sitter inne i en box (alltså bara en...
Svar
7
· Visningar
2 824
Senast: Punkity
·
Q
Hästvård Hej! Hur ofta fodrar ni?? Kraft? Grovfoder? Och vilka tider? När jag hade häst för ca 13 år sedan var det MYCKET viktigt...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
7 620
Senast: Jolin_Blue moon
·
I
Hästvård Kanske en konstig fråga: men finns det någonting jag kan göra mot frysen vatten? Vatten fryser jättesnabbt. Har ni kanske et tipps...
Svar
18
· Visningar
2 210
Senast: trofé
·
Hästvård vet inte om tråden ligger rätt annar får ni gärna flytta den. Ja så var det snart dax igen, snart är det nyår och min(a) häst(ar)...
2
Svar
39
· Visningar
4 141
Senast: Colombia_Girl
·
L
Hästvård Hej våran valack har ont i ryggen på senaste tiden, I går var vetrinären ut och han sa bara att han skulle vila men frågan är om det är...
Svar
9
· Visningar
1 200
Senast: trofé
·
A
Hästvård Ni som har fått er häst sparkad av en broddad häst, hur illa skador har det blivit? Alternativet är att ha obroddade hästar i snorhal...
2
Svar
30
· Visningar
3 396
Senast: Tinuri
·
G
Hästvård Min hovslagare säger att hon tror att min häst är halt på båda fram. Hästen brukar vara jätte snäll att sko, inga som helst problem. Den...
Svar
10
· Visningar
1 066
Senast: Tant Brun
·
S
Hästvård jag tänkte sy benlindor och undrar hur långa och hur breda dom måste vara, har e gammal rosa fleece halsduk som är 2 m lång räcker det...
Svar
2
· Visningar
1 031
Senast: Shaklima
·
Hästvård Hur tycker ni jag ska klippa min maxade c-ponny på 15 år som just nu har vääldigt lång päls? Han är korsning mellan...
2
Svar
20
· Visningar
1 676
Senast: Sandrocken
·
Hästvård har ett par unghingstar i hagen med min val. dessa små busungar låter inte täckena vara. Har förlorat tre bra och slit tåliga täcken på...
Svar
4
· Visningar
943
Senast: Centaur
·
L
Hästvård Jag funderade på det då en tjej i grannstallet sa att hon stretchar hästen nästan varje dag då hon har ridit. Är allmänt nyfiken på hur...
Svar
14
· Visningar
1 372
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka